Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveransdatum för iPhone 13

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Till er som beställt. Vilka leveransdatum har ni fått?
Med tanke på att hela beställningsprocessen hos Apple var extremt seg i år....

Jag har fått leverans 4-11 okt. (pro max 256 GB)

Senast redigerat 2021-09-18 13:23

Nu beställde jag iofs via Telenor, men inget leveransdatum än. Ska gå att söka på ordernummer idag eller imorgon och få mer info.

Någon mer som beställt via Telenor och som kan söka på sitt ordernummer?

  • Medlem
  • 2021-09-22 10:53
Ursprungligen av Kivrennac:

Nu beställde jag iofs via Telenor, men inget leveransdatum än. Ska gå att söka på ordernummer idag eller imorgon och få mer info.

Någon mer som beställt via Telenor och som kan söka på sitt ordernummer?

Ja, står beräknad leverans 24e September.

Ursprungligen av PJM:

Ja, står beräknad leverans 24e September.

Kunde tillslut söka igår kväll, 24:e här också ??

Står 24:e för mig också, så det måste ju innebära att telefonen skickas nu ikväll för att den ska hinna komma fram? Eller?

Din reservation har nu skickats till den butik du valt, och den 24-25 september är du välkommen dit för att slutföra köpet. OBS! Reservationen gäller till och med lördag 25 september. Om du inte har hämtat ut produkten innan dess förfaller reservationen.

Fick det Mail direkt från Telia när jag beställt. Men det saknas ordernummer. Jag har också fått veta att jag ändå ska invänta ett sms där de skriver när jag kan hämta min telefon. Jag tycker emellertid att det där mailet är märkligt formulerat. Någon annan som beställt från Telia.

Ursprungligen av joelthor100:

Din reservation har nu skickats till den butik du valt, och den 24-25 september är du välkommen dit för att slutföra köpet. OBS! Reservationen gäller till och med lördag 25 september. Om du inte har hämtat ut produkten innan dess förfaller reservationen.

Fick det Mail direkt från Telia när jag beställt. Men det saknas ordernummer. Jag har också fått veta att jag ändå ska invänta ett sms där de skriver när jag kan hämta min telefon. Jag tycker emellertid att det där mailet är märkligt formulerat. Någon annan som beställt från Telia.

Skulle beställa från Telia men dom godkände inte mig för delbetalning av någon anledning, så fick bli Telenor istället. Avvakta tills Fredag och se om du får ett SMS

Ursprungligen av edgar02:

Skulle beställa från Telia men dom godkände inte mig för delbetalning av någon anledning, så fick bli Telenor istället. Avvakta tills Fredag och se om du får ett SMS

Det ska jag absolut göra men eftersom de skriver att reservationen förfaller efter 25:e så kommer jag ändå gå dit och fråga.

Ursprungligen av edgar02:

Står 24:e för mig också, så det måste ju innebära att telefonen skickas nu ikväll för att den ska hinna komma fram? Eller?

Brukar vara så att den skickas torsdag em/kväll och är framme fredag. Min dök upp i PostNords app under dagen igår men är inte skickad ännu.

  • Medlem
  • Fjärås
  • 2021-09-23 09:52

Telenor - Leveransdag

Enligt Telenor så ska jag få telefonen imorgon 24 september. Valde en iPhone 13 Pro för att jag inte vill ha en alltför stor telefon i byxfickan. Nuvarande telefon är en iPhone X (10).

Ska tillägga att jag valde denna telefon för nummer 13 är mitt lyckotal.

Senast redigerat 2021-09-23 10:07
Ursprungligen av Kivrennac:

Brukar vara så att den skickas torsdag em/kväll och är framme fredag. Min dök upp i PostNords app under dagen igår men är inte skickad ännu.

Nä, den kommer inte vara framme på Fredag om den inte skickas förrens idag (Tors). Telenor har sitt lager alldeles för långt söderut (Ljungby). Har haft paketet i appen sedan början på veckan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-09-23 15:07

Tele2

Ingen som beställt från tele2? Fått kollinr / paketavisering än?

Jag har beställt ifrån Tele2. Inte fått någon information alls… Hoppas de skickar senare i eftermiddag/kväll

Jippi! Har fått SMS från Telia att leveransen är på väg.

  • Medlem
  • Fjärås
  • 2021-09-23 17:29

Det verkar som om att jag får hämta mobilen imorgon. Helgen är räddad! ?

Ursprungligen av Jenwib:

Enligt Telenor så ska jag få telefonen imorgon 24 september. Valde en iPhone 13 Pro för att jag inte vill ha en alltför stor telefon i byxfickan. Nuvarande telefon är en iPhone X (10).

Ska tillägga att jag valde denna telefon för nummer 13 är mitt lyckotal.

Suck. Paketet från Telenor scannades precis i Växjö, så det kommer inte fram förrens på Måndag

Tele2 har fortfarande inte skickat paketet eller ens packat det om man ska tro info på deras sida…

Känns dåligt när man beställde vid 14:03 :/

  • Medlem
  • Fjärås
  • 2021-09-23 19:46
Ursprungligen av edgar02:

Suck. Paketet från Telenor scannades precis i Växjö, så det kommer inte fram förrens på Måndag

Jag fick samma besked som du i tisdags. 3 arbetsdagar tog det för mig om jag nu får hämta den imorgon efter beskedet från PostNord.

Ursprungligen av Jenwib:

Jag fick samma besked som du i tisdags. 3 arbetsdagar tog det för mig om jag nu får hämta den imorgon efter beskedet från PostNord.

Du bor i södra Sverige antar jag, eftersom den hinner fram tills imorn från Växjö

  • Medlem
  • Fjärås
  • 2021-09-23 19:57
Ursprungligen av edgar02:

Du bor i södra Sverige antar jag, eftersom den hinner fram tills imorn från Växjö

Njae, Västra Sverige.

Senast redigerat 2021-09-23 21:36
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-09-23 21:51
Ursprungligen av josie:

Ingen som beställt från tele2? Fått kollinr / paketavisering än?

Det kom nu, någon gång efter 19 men innan 22 dagen innan ? Alltså att det är packat och skickat.

Ursprungligen av edgar02:

Nä, den kommer inte vara framme på Fredag om den inte skickas förrens idag (Tors). Telenor har sitt lager alldeles för långt söderut (Ljungby). Har haft paketet i appen sedan början på veckan

Nej det är helt sant, beror ju givetvis på vart man bor. För mig har den alltid varit framme på fredagen om den skickas torsdag kväll.

Ursprungligen av Kivrennac:

Nej det är helt sant, beror ju givetvis på vart man bor. För mig har den alltid varit framme på fredagen om den skickas torsdag kväll.

Tycker dom isåfall borde skicka dom som ska längre norrut en dag tidigare

  • Medlem
  • 2021-09-24 08:47

Telenor skickad igår, nu lastad på bil utkörning påbörjad.

Ska strax till Telia-butiken och hämta min

  • Medlem
  • 2021-09-24 11:16
Ursprungligen av everlast:

Till er som beställt. Vilka leveransdatum har ni fått?
Med tanke på att hela beställningsprocessen hos Apple var extremt seg i år....

Jag har fått leverans 4-11 okt. (pro max 256 GB)

Leverans v40 har jag, beställde från 3, förra fredagen...

120Hz är ju treeevligt alltså! ?

Trevlig helg!

  • Medlem
  • Fjärås
  • 2021-09-25 07:26

Så här skrev jag för några inlägg sedan: "Det verkar som om att jag får hämta mobilen imorgon. Helgen är räddad! ?"

Tanken var att jag skulle få telefonen igår men så blev inte fallet för Postnord hade klantat till sig. De felsorterade paketet så att den hamnade i en annan butik långt bort. Så nu får jag vänta tills på måndag ......

1
Bevaka tråden