Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 13 med bilder som tar för mycket plats

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bytte från en iPhone 7 Plus 128 gb till IPhone 13 PRO 128 GB. Hade bara fyllt IPhone 7:an med 60 gb totalt så tänkte att då klarar jag mig lugnt med en iPhone 13 med 128 GB. MEN, när jag gjort överföringen så visar det sig att jag fyllt IPhone 13 med drygt 100GB varav bara bilder utgör 60 GB. Trodde mitt Icloud konto på 2TB skulle ta hand om de flesta bilderna. Har valt ”optimera bildhantering” i Bilder. Hur sjutton får jag ner mängden bilder o filmer och hur kan det komma sig att totalt 60gb blev 100 gb i iPhone 13 pro. Känns nu som att jag borde köpt med mer minne men även säljaren sa att det borde vara lugnt. Har någon något rationellt råd???

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-10-04 00:04

iOS 15 har visat lite tokiga siffror för lagringsutrymme, både uppåt och nedåt. Uppdatera till iOS 15.0.1 om du inte redan gjort det, så du inte kliar dig i huvudet över något som eventuellt bara är en bug

Tack. Hade redan uppdaterat till 15 0.1 och den uppdateringen har inte hjälpt. Får hålla tummarna för kommande uppdateringar om det är detta som är orsaken.

Uppdatera löser inte att den visar fel på hur mycket utrymme befintligabilder tar enl det jag fått höra.

I mitt fall dock när det var 15.0 så blåste jag telefonen och återställde från icloud konto istället för att föra över från telefon till telefon, löste problemet för mig iaf.

Finns en störrre tråd på macrumours om det.

1
Bevaka tråden