Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta skärm MBP 2016

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har trasig skärm på min MBP 15" 2016 och funderar på att byta själv. Har någon tips på var jag kan hitta en, ny eller begagnad? Har varit i kontakt med mStore men deras kostnadsförslag överskred datorns värde ?
Har förstått att det är detta jag söker: 661-08030 Display Assembly, Space Gray

Tack på förhand

  • Medlem
  • 2021-10-12 17:06
Ursprungligen av ill_chrill:

Hej!

Har trasig skärm på min MBP 15" 2016 och funderar på att byta själv. Har någon tips på var jag kan hitta en, ny eller begagnad? Har varit i kontakt med mStore men deras kostnadsförslag överskred datorns värde ?
Har förstått att det är detta jag söker: 661-08030 Display Assembly, Space Gray

Tack på förhand

Det är dyra grejer om du inte kan hitta en vattenskadad med rätt display. En sådan kanske du kan få billigare för de förstår inte alltid andrahandsvärdet.

Ursprungligen av Alix:

Det är dyra grejer om du inte kan hitta en vattenskadad med rätt display. En sådan kanske du kan få billigare för de förstår inte alltid andrahandsvärdet.

Ja det är ju en bra ide, otroligt svårt att hitta bara. En ny skärm kostar tydligen 5-6000 och det kan det vara värt för mig om jag bara kunde få tag på en. Självklart bättre med en begagnad...

  • Medlem
  • 2021-10-12 18:51
Ursprungligen av ill_chrill:

Ja det är ju en bra ide, otroligt svårt att hitta bara. En ny skärm kostar tydligen 5-6000 och det kan det vara värt för mig om jag bara kunde få tag på en. Självklart bättre med en begagnad...

Hittade lite på tyska Ebay. Men det står att de skickas från Storbritannien, så jag vet inte hur det är med tull et cetera. ¯\_(ツ)_/¯

Slå en signal till Troy Elliot i Jönköping. Duktig. Han har hållit på länge med reparationer och kanske kan hjälpa till med både reservdel och montering. Engelsman så föredrar engelska men svenska går bra det med.

http://www.mactek.se/

Ursprungligen av Alix:

Hittade lite på tyska Ebay. Men det står att de skickas från Storbritannien, så jag vet inte hur det är med tull et cetera. ¯\_(ツ)_/¯

Tack för att du kolla!!! Lite tveksam till att beställa via eBay, skulle vara najs med nån i Sverige. Jag vet, det gör det hela inte enklare ?
Fanns ännu billigare från Kina såg jag ?

Ursprungligen av johan_tanying:

Slå en signal till Troy Elliot i Jönköping. Duktig. Han har hållit på länge med reparationer och kanske kan hjälpa till med både reservdel och montering. Engelsman så föredrar engelska men svenska går bra det med.

http://www.mactek.se/

Perfekt! Ska kolla. Tack!

1
Bevaka tråden