Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med nattliga notiser i iOS 15

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-10-21 07:43

Hej!

Har precis uppdaterat till iOS 15 och märkt att jag slutat få notiser under natten. Förstår att det har att göra med det nya fokusläget men kan inte lista ut hur jag kan få det att fungera som förut. Det vill säga att jag får alla notiser precis dom förut på en låst skärm men ljudlöst. Så att jag vet på morgonen vilka mejl och annat jag fått under natten.

Har försökt gå in i inställningarna själv men det enda jag hittar är att gå in och lägga in alla appar en och en. Det är väl inte tänkt att man ska göra så om man vill att alla app kan lägga notiser på låsskärmen? ?

Och sedan finns det flera lägen med stör ej och sömn. Vet inte vad det är för skillnad. Finns det ett sätt att ha endast två lägen där telefonen fungerar som vanligt och när man inte bli störd med ljud?

Senast redigerat 2021-10-21 09:18
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-10-21 08:28

Har du aktiverat Schemalagd sammanfattning?

Om du har schemalagd sammanfattning av och struntar i att slå på och konfigurera de nya focus-lägena så borde Stör ej fungera som i iOS 14.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-10-21 11:15
Ursprungligen av IngoX:

Har du aktiverat Schemalagd sammanfattning?

Om du har schemalagd sammanfattning av och struntar i att slå på och konfigurera de nya focus-lägena så borde Stör ej fungera som i iOS 14.

Tack för svaret IndoX!

Nej, jag har inte slagit på "Schemalagd sammanfattning". Men jag har råkat "konfigurera" Fokus. Eller, närmare bestämt började jag gå genom konfigureringen tills jag förstod att jag inte förstod hur det fungerade och avbröt konfigureringen. Finns det ett sätt att "avkonfigurera" det igen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-10-21 11:59

Längst ner i inställningarna för focus-läget finns valet att radera det. Du kan radera alla utom Stör ej, så får du det som förr. Eller lägga till ännu fler nya focuslägen igen. (plus-knapp uppe till höger)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-10-21 18:29

Tack IngoX! ?Får se hur det funkar inatt!

Har slutat få epost aviseringar om uppdateringar i denna tråd av någon anledning därav sent svar. Hoppas att jag inte behöver återkomma till ämnet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-10-24 22:12

Hej igen!

Nu har flera dagar gått och jag fick experimentera en del. Det har visat sig att det inte räcker med att bara radera alla lägen och lämna Stör ej läget kvar. Fick inga meddelanden i alla fall. Däremot ska man gå till Stör ej inställningar och sedan till Låsskärmen och väl där ska man sätta på "Visa på låst skärm". Då får man fungera det som förut. Hoppas att någon också får nyttja av det! ?

1
Bevaka tråden