Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritiden i nya MBP 14" kunde vara bättre?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-10-25 20:09

Sitter med en MacBook Air i5 2020 men funderar ändå på nya MBP 14" för den har så många förbättringar.

Har aldrig varit nöjd med batteritiden på min MBA och hade tänkt att en av sakerna som är viktig och som borde vara bättre på nya vore just batteritiden.

Desto mer förvånad blev jag över att just det jag använder datorn mest till (webbsurfing), där har båda datorerna 11h trots att min är en pre-Silicon-dator. Även om MBP är mycket kraftfullare så är det en besvikelse.

Eller ska man anta att nya MBP:s ljusstarkare mini-LED-skärm gör att man kan dra ner på ljusstyrkan mer och därigenom få en bättre surftid än på min MBA?

MBA i5 2020:
11 h wireless web

MBP 14" 2021:
11 h wireless web

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-10-25 23:02
Ursprungligen av RobertK:

Sitter med en MacBook Air i5 2020 men funderar ändå på nya MBP 14" för den har så många förbättringar.

Har aldrig varit nöjd med batteritiden på min MBA och hade tänkt att en av sakerna som är viktig och som borde vara bättre på nya vore just batteritiden.

Desto mer förvånad blev jag över att just det jag använder datorn mest till (webbsurfing), där har båda datorerna 11h trots att min är en pre-Silicon-dator. Även om MBP är mycket kraftfullare så är det en besvikelse.

Eller ska man anta att nya MBP:s ljusstarkare mini-LED-skärm gör att man kan dra ner på ljusstyrkan mer och därigenom få en bättre surftid än på min MBA?

MBA i5 2020:
11 h wireless web

MBP 14" 2021:
11 h wireless web

Jag har också funderat på det. Jämför man med MBP 13" med M1 så ser man en annan batteritid. Jag antar att det är skärmen som drar så mycket. Nu räcker 11 timmar för mig, men visst vore det trevligt om det hade varit mer.

MBA med M1 har 15 timmar.

1
Bevaka tråden