Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 14 Pro får USB-C uttag?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ryktas om USB-C på iPhone 14 Pro:
https://www.mobil.se/nyheter/iphone-14-pro-ka...

Om det blir så tycker jag de kan införa USB-C på alla modeller rakt av och skrota Lightning helt.
Det skulle teoretiskt bli möjligt med riktig trådad snabbladdning typ OnePlus då.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-11-22 15:08

När Lightning-kontakten introducerades med iPhone 5 sa de på Keynoten att de ville ersätta den ålderstigna 30-pinkontakten med något modernare för "de kommande 10 åren". Det var 2012, så nästa år är det väl dags att byta upp sig igen.

Om Thunderbolt tekniken finns inbyggd i A-chippet borde Apple hoppa direkt till Thunderbolt, då PRORES filer blir rätt stora vid filmning. Då går det fort att tanka filerna från iPhone. Uttaget ser är ju en USB-C port, så det strider inte mot EU förordningen om laddkontakten.

Så är det med iPad Pro, som förvisso har M1 chipp.

Bara ett önsketänkande från min sida…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-11-24 11:36

Om USB-C med Thunderbolt, så hoppas jag på det. De få kvarvarande Apple-produkterna skulle då vara AirPods, men där kan jag ju ladda trådlöst. Men här är en irriterande grej - Apple Battery Pack. Kan inte laddas trådlöst, och enbart via Lightning. WTF, Apple?

1
Bevaka tråden