Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Backup 2.0 skarp

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-06 15:37

MacUpdate listar Apple Backup 2.0 som skarp och programmet finns att ladda ner på .mac.
Ingen info om att den är släppt idag hos Apple, men jag har inte sett den skarpa tidigare iaf. Software Update säger inget om Backup 2 heller.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-06 18:14

Men har man ett .mac-konto så är det en förstasidesgrej där. Backup verkar Apple hålla hårt kopplat som en unik grej för dom som har .mac

äre nå värt i de progget eller kan man lika gärna ha nåt av alla gratisprogram?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-06 18:37

Det funkar som ett typiskt Apple program. Enkelt utan krusiduller. Har man en gång ställt in det så känns det ju ganska skönt att veta att bokföringen, adressboken och en del andra viktiga filer alltid finns lagrade på iDisken. Intressant är att det inte heter iBackup. Att lagra på en Internetserver är ju en himla bra backup inte bara mot dataförlust vid stöld utan även brand etc.

Jag var inte så imponerad av betan. När jag uppgraderade till Panter formatterade jag hårddisken och installerade rent. När jag skulle läsa tillbaka backupen fick jag bara felkoden -5000 och inga filer. Som tur var hade jag även kopierat filerna på det vanliga hederliga sättet och behövde inte gå vidare med någon djupare undersökning.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-07 16:50

Jag råkade ut för ett mankemang med min hårddisk vilket krävde omformatering. Då är det rätt skönt att kunna återställa adressböcker, e-post och inte minst min gamla keychain. Funkade riktigt bra och sparade mycket tid.

1
Bevaka tråden