Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken lysande höst för Apple´s kunder

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-11-06 20:05

Har ni lagt märke till vilken fantastisk höst det varit. Apple har gett oss den ena fantastiska produkten efter den andra.

G5,The frontend computer. eMac, marknadens kanske idag mest prisvärda dator. Finns ingen som levererar mer till bättre pris. iMac Med de nya grafikkorten hightech design, vem vill inte ha?

iBook G4, med Radeon 9200 och 32MB dedikerat minne. Från 11495:-. Lågt pris = budgetdator? Inte nu längre.

Powerbook 15" och 17"

Världen absolut bästa operativsystem,Mac OS X 10.3 "Panther"

Nån som glömt iPod ? Trendsättaren.

iTunes, iPhoto. iMovie, iChat

Vilken annan kan levera något liknande?

Edit: På begäran, "blanksteg"

Senast redigerat 2003-11-06 21:36

håller helt med...

Apple är verkligen på framkant

• Medlem
  • 2003-11-06 20:14

Jepp, och glöm inte iSight, världens i särklass bästa och mest inovativa webcam

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-06 20:59

Helt rätt, Ariel, men det ska vara blanksteg efter skiljetecken, annars ser det konstigt ut.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-11-06 21:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ariel
Vilken annan kan levera något liknande?

Problemet verkar inte vara intressanta introduktioner, men att leverera på ett vettigt sätt. Apple är bra producenter av modern teknik, men AppleStore har ett logistiksystem som knappt kan mäta sig med flaskpost.

/tc

Instämmer i den kritik ThomasC kommer med. Apple borde verkligen se över sin logistik. Jag är själv drabbad och många andra jag känner likaså. Det kan inte vara en slump att jag och de flesta jag känner råkar ut för leveransproblem efter att ha beställt från Apple.

I övrigt vill jag ju hålla med om det positiva inlägget som Ariel skriver. Det har varit en bra höst och även ett bra år i stort. Som Apple-taliban blir man ju glad ett år som detta...;)

• Medlem
  • 2003-11-06 23:13

Alla logistikproblem skulle försvinna, om AppleStore Sverige försvann. Lägg ned skiten.

Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Alla logistikproblem skulle försvinna, om AppleStore Sverige försvann. Lägg ned skiten.

Jo visst. Apple leveransproblem har inget med Apple Store Sweden att göra, i så fall så skulle ju vanliga ÅF har god tillgång till alla produkter. Och så är ju inte fallet.

Apple Store strular en del, men det beror oftast på att de inte få tag i sina grejer eller att det är komponentbrist eller nåt.

Därmed inte sagt att Apple Store inte kunde vara bättre. Logistikvägarna från Apple Store till kund brukar strula en del.

Men ingen tvingar dig att använda Apple Store, det är bara att välja en valfri ÅF.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-11-07 09:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Apple Store strular en del, men det beror oftast på att de inte få tag i sina grejer eller att det är komponentbrist eller nåt.

Därmed inte sagt att Apple Store inte kunde vara bättre. Logistikvägarna från Apple Store till kund brukar strula en del.

Men ingen tvingar dig att använda Apple Store, det är bara att välja en valfri ÅF. [/B]

Problemet verkar i nuläget inte bero på komponenentbrist, om man inte inräknar transportmedel i begreppet. Logistikproblemet är ju tydligen inget nytt, och man kan undra varför det inte åtgärdas.
Det kan knappast räknas som kundvänligt att gång på gång meddela att varan är på väg och väntas anlända till kund inom de närmaste dagarna, och sedan skicka ett mail med följande info:

Thank you for your recent Applestore order.

We are happy to advise you that your order is now in transit. Unfortunately
we are experiencing a small delay of approximately 4-5 working days ( in
addition to our original quote of 3-5 working days) on this shipment.

We apologise for any inconvenience caused and endeavour to deliver your order
as soon as possible.

Kind regards,
Applestore

Jag uppfattar idag meningen "We are happy to advise you that your order is now in transit" som mycket märklig i sammanhanget, då man redan tre dagar innan fått meddelande om att varan skickats. Detta vittnar om brist på professionalism, och det är i det läget klen tröst att man skulle anlitat en ÅF istället. Runt 20000:- har nu försvunnit från mitt konto och istället äger jag nu ett paket som verkar hanteras vind för våg.

Som proffesionell användare med ett tiotal burkar i arbete är planeringen av inköp och utbyte av utrustning av största vikt, och det uppdrag AppleStore tagit på sig klarar de uppenbarligen inte av. Tills problemet lösts är det väl för sjutton bara att beställa DHL, UPS eller någon annan door-to-door och se till att grejorna kommer fram i avtalad tid, istället för att beklaga sig i mail till kund.
Hade jag huserat så med mina kunder hade jag fått äta bark och bo i en skokartong!!

/tc

1
Bevaka tråden