Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

backuper?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-07 20:50

Varför tar ni bort ett meddelade som inte är kränkade mot någon?
Det jag skrev om är faktist ett stort problem.
Vi formulerar om frågan då, jag har en massa licenser men cd-skivorna är stulna men jag har fortfarande kvar licensnummer och lösenord till det mesta, var kan jag få tag i backuper?

Citat:

Skrevs ursprungligen av danor
Varför tar ni bort ett meddelade som inte är kränkade mot någon?
Det jag skrev om är faktist ett stort problem.
Vi formulerar om frågan då, jag har en massa licenser men cd-skivorna är stulna men jag har fortfarande kvar licensnummer och lösenord till det mesta, var kan jag få tag i backuper?

1) Prova att höra med ditt försäkringsbolag.
2) Prova att höra med orginalföretaget. Typ, styrk dit köp med Orginalkvitto. Skicka kopia på polisanmälan angånde stölden. Säg till Adobe vad som hänt och fråga om du kan få en ny CD, ungefär,

• Medlem
  • 2003-11-07 20:59

1) Har inte någon hemförsäkring
2) har inte kvar något kvitto på min programmvara. Polisanmälan spelar här ingen roll eftersom jag inte juridiskt kan styrka att jag äger licenser.

1) Gör en polisanmälan i alla fall.
2) Skaffa en hemförsäkring.
3) Ring till dina programföretag och berätta vad som hänt. Hör med dom.

Senast redigerat 2003-11-07 21:34
  • Medlem
  • 2003-11-07 21:37

Gör inte en polisanmälan därför det inte skulle leda någon vart. Hemförsäkring har jag skaffat nu men det spelar ju heller ingen roll eftersom skadan är ju redan skedd.
Mina programmföretag tänkter inte ge ut några backuper så det är lönlöst, ända utvägen skulle vara en backup men eftersom ingen vill svara på vem man skall kontakta så är det inte så mycket att göra. Synd att systemet fungerar såhär.

Nu ska jag gå och lämna en hyrd film till min mamma så hon också får se den. Men oj, det kanske är tabu det också!!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-07 21:56

danor

För dig verkar det vara kört.

För min del är jag inte orolig. Jag har kvitton på alla mina licenser.

där finns mac-hubbar på dc; sök i public. Kanske någon där (i chatten) kann hjälpa dig - funkar ungefär som ett forum, blott flera folk

1
Bevaka tråden