Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 2x2.5 GHz

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Ok, så idag har du inget liv med andra ord? Men imorgon har du det? Det här leder nog inte till någonting vettigt tror jag...

Jo nu har jag ett liv, eftersom jag inte hänger här !!!!!

Citat:

Andra bättre macforum? Ok, vilka då?

macnytt.se t.ex

Citat:

Kostar? I nuläget kostar det ingenting att hänga här. Inte utöver bredbandsavgiften och den tid som åtgår (tid = pengar). Däremot är det väl möjligt att en avgifts införs iom. version 4 då det diskuterats en hel del kring det här på forumet tidigare. Men det får man väl ta ställning till då!?

Citat:

EDIT: G5:an på din bild borde nog ha varit lite större också motif. Det är ju faktiskt 2st 20" skärmar, sånna du har, på bilden. [/B]

Retar ju alltid ngn liten student mes som sagt!!
Du måste ha mkt tid över för att hinna granska allt här på jorden

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-13 13:30

Oj! Skall apple börja med 13" LCD i widescreenformat och tangentbord/mus för barn igen?

Jaja, låt oss inte starta samma dravvel-diskussion som sist motif. Vi kan väl avsluta detta lite snyggt som de mogna människor vi båda är. Eller hur?

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Oj! Skall apple börja med 13" LCD i widescreenformat och tangentbord/mus för barn igen?

Jaja, låt oss inte starta samma dravvel-diskussion som sist motif. Vi kan väl avsluta detta lite snyggt som de mogna människor vi båda är. Eller hur?

Precis!

Har du inga läxor eller nått vettigt att göra

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-13 14:47

Är du här å härjar nu igen?

Gå å spela lite synth eller nåt grabben! Häng inte här för guds skull!

  • Oregistrerad
  • 2003-12-13 17:17

Var är moderatorerna när man behöver dom? Sitter ni och läser SvD allihopa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-13 18:28

Nu höjer vi nivån

Annars kanske inte tomten kommer...

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Oj vad fult

Var är bilden?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-13 23:03

Nya Apple skärmen kommer se ut så här ungefär...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-13 23:37

Jag tror aldrig att apple skulle spara pengar och sänka priset för skärmen genom att dela den i två delar såsom skärmen på bilden var konstruerad. Men den som lever får se.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Likvid
Nya Apple skärmen kommer se ut så här ungefär...

Grymt ful !!

  • Medlem
  • 2003-12-17 11:30

Apple borde ta en titt på Sonys nya TFT-skärmar. De passar klockrent till G5. Vad gäller tangentbord, ta Logitechs nya PC-variant (Logitech diNovo Media Desktop Bluetooth Svart (inkl.mus) ) och ändra färgskalan så att den passar G5.

/hpe

Bilder:
http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=5010056596

http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=5010051630

http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=5010057001#

PS
Hoppas detta inte klassas som smygreklam. Dustin har ofta kassa priser men ett tokbra sortiment, därför var det lätt att hitta dessa på deras site.
DS

Skärmar finns väl en tråd redan om ?

Inget nytt om nya G5:or ... Jag är försten att sälja min om det kommer nya, jag menar bättre att ha de nyaste än betala massa pengar för att uppdatera nästa generation bättre att följa utevcklingen istället och betala en mindre summa för det.

motif - du har en poäng - fast blir det inte jobbigt att ominstallera system och program varje gång?! har tänkt samma/liknande tanke dock

offtopic: jag var inne på kullander idag och kan lätt höra vilken skillnade det är på 1.6 G5 PowerMac och dual 2 ghz med Radeon 9800...1.6an är märkbart tystare

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Skärmar finns väl en tråd redan om ?

Inget nytt om nya G5:or ... Jag är försten att sälja min om det kommer nya, jag menar bättre att ha de nyaste än betala massa pengar för att uppdatera nästa generation bättre att följa utevcklingen istället och betala en mindre summa för det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
motif - du har en poäng - fast blir det inte jobbigt att ominstallera system och program varje gång?! har tänkt samma/liknande tanke dock

offtopic: jag var inne på kullander idag och kan lätt höra vilken skillnade det är på 1.6 G5 PowerMac och dual 2 ghz med Radeon 9800...1.6an är märkbart tystare

Allt ligger på andra diskar förutom de VST syntars bibliotek som ligger i User/VST mappen på dryga 10 Gb annars ligger allt på andra diskar så det är ju bara SX som man lägger in och resten av program, men ganska krångliga licensinstallationer på flertalet pluggar..

Kommer det bara en 2,2 el liknande kanske det är meningslöst, men en 2,5 då hakar jag nog på. j
Jag har fått denna maskin lätt på knä och skulle vilja ha mer kraft om det går ändå..

Men sen är det ju det här med problemen... nu har jag turen att ha en tyst maskin utan fel och för varje byte är det en ny risk.

Vi får se..

Eftersom jag nu uteslutet arbetar med VST syntarna istället vill jag inte känna mig begränsad av datorn och med 15-20 insticksyntar med gigantiska ljudbibliotek hackar t.o.m denna efter ett tag

Man kan ju trycka ut de som audio och sedan in igen men det är inte så bra om man vill kunna redigera ända in på slutet.

du skulle kanske köra VST-link - eller vad det heter...

....synd att man inte kan ha moduluppbyggd CPU - att man kan plugga in två G5or till

Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
du skulle kanske köra VST-link - eller vad det heter...

....synd att man inte kan ha moduluppbyggd CPU - att man kan plugga in två G5or till

Har tänkt tanken.. att köpa en PC som står för pluggarna men man vill ju gärna ha allt under en o samma motorhuv

Jag klarar ju mig men ,, kanske inte så länge till, i.o.m fetare syntar släpps och tar mer & mer så vill man ju inte en dag sitta med en för slö burk och inte kunna ta vara på utbudet som finns.

Som sagt än så läng funkar det.. G5 rockar !! fast snarare "dancar" i mitt fall

Bevaka tråden