Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SonyEricsson härmar Applewebb

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.sonyericsson.com/se

påminner det om ngt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-02 13:20

Näe, vaddå?

det kanske bara var jag som tyckte att se har härmat apple med "fliksystemet"...

se's sida har inte sett ut så tidigare...

Apple var väl inte först med flikar?

Synd att de lagt till med flikar på en sida som är snygg utan.

Även spray.se är väldigt lik apple.com nu för tiden, med de där "aqua"-flikarna...

Flikar är ju knappast Apples påhitt...

Så amatörmässigt och uselt genomfört. Gränssnittet är inte enhetligt som hos Apple, utan två av flikarna leder till externa länkar med helt annat utseende. Dessutom är det på tok för många flikar. Kasst. Det ser ut om om Putte, praktikant på lagret, fått agera webbdesigner.

Nej, självklart är inte flikar apples påhitt. Dock är flikarna på spray extremt lika, till utseendet, de som apple använder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-02 22:41

Tycker faktiskt inte Sony Ericssons sajt påminner om Apples över huvud taget... :rolleyes:

  • Medlem
  • 2003-12-02 22:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leftrustle
Nej, självklart är inte flikar apples påhitt. Dock är flikarna på spray extremt lika, till utseendet, de som apple använder.

Hade nämligen flikarna varit Apples påfund, hade varenda Microsoftprodukt varit nerlusad med flikar numera.

  • Avstängd
  • 2003-12-02 23:04

ni är så äckligt typiska maczealots. nu måste jag kräkas.

  • Medlem
  • 2003-12-02 23:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av iGnu
ni är så äckligt typiska maczealots. nu måste jag kräkas.

Vill du undvika oss har du antagligen valt fel forum. Går du på Metallica-konserter och hoppas slippa hög musik också?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-02 23:30

Hehe, nu är ny ute och cyklar totalt. T230an var däremot ny för mig.

Flikar är bästa navigeringssystemet "Bar none", alla fattar flikar. Se boken "Don't make me think" (om webbdesign), jättebra bok!
/Ola
*fortfarande full som en kaja* Hihi!

1
Bevaka tråden