Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej det är från Apple. Vi vill bara meddela att du har blivit kn**d i baken.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

7 november 2003
Bästa kund!

Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store nu är klar för leverans från vår fabrik, vilket betyder att du inom de närmaste dagarna kommer att få dina varor levererade till din leveransadress.

Dagens i-landproblem:
I skrivande stund är det 12 december. Jag har fortfarande inte fått min uppgraderings-Panther. För 4 veckor sedan fick jag efter 40 minuter i telefonkö prata med AppleStore som sade att "den tog nån extra dag att komma fram för de skickar den med posten i stället för TNT men du har den i veckan".

Behöver jag ens tillägga att jag skrivit flera elbrev som reply på mitt leveransbesked och undrat var mitt 10.3 blir av? Naturligtvis utan att få svar. Inte ens ett auto-reply är man visst värd nu för tiden... :-/

• Oregistrerad
  • 2003-12-12 09:34

Lider med dig. Finns inget mer irriterande än att vänta på beställda varor. Hade personligen inga problem med Panther men fick snällt vänta två månader på min PowerBook 15". Du kan ju alltid låna en kopia tills din egen kommer.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Bodlund
Finns inget mer irriterande än att vänta på beställda varor.

Jo, att bli ljugen rakt upp i ansiktet (örat?) av de man ger sina pengar.

Om jag hade velat hade jag lätt kunnat ta hem den här Panthern från nätet på 10 minuter. Hur kan de motivera att jag ska betala 200 spänn och vänta 2 (?) månader på produkten. Kooooonstigt att folk kopierar hej vilt...

• Medlem
  • 2003-12-12 09:59

Det tål att upprepas:

AppleStore Sverige är en stor belastning för Apple. Till syvende och sist så skyller jag på Apple Sverige, de borde verkligen ta dem i örat ordentligt.

Ähhh... Apple sverige verkar bara vara anställda som skyltdockor. Jag har väntat i över ett år på att dom skall anordna nästa steg i "oscar-certifieringen"

• Medlem
  • 2003-12-12 11:34

OK, då ligger bollen hos Steve... den jäveln!

Det är väl bara att du häver köpet från Apple Store, kilar in i en Mac-butik och får Panther i handen direkt.

Vad menar du när du skriver att "du har blivit knäad i baken"?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2003-12-12 12:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kumimoji

Ah!
Jag trodde det betydde "knådad" men eftersom det bara var två asterisker så fick jag inte ihop det.

• Medlem
  • 2003-12-12 13:06

Betyder det inte knullad?;) Och hur vet de det på Apple att han blivit det?

Tänk att det tog nästan 3 timmar innan ni började fjanta om det ordet. He-hee.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-12-12 20:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kumimoji
Det är väl bara att du häver köpet från Apple Store, kilar in i en Mac-butik och får Panther i handen direkt.

Uppdateringen finns bara att få tag på via Apple.
Vi ÅF har inte tillgång till den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-12 21:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av sjovall
Jo, att bli ljugen rakt upp i ansiktet (örat?) av de man ger sina pengar.

Om jag hade velat hade jag lätt kunnat ta hem den här Panthern från nätet på 10 minuter. Hur kan de motivera att jag ska betala 200 spänn och vänta 2 (?) månader på produkten. Kooooonstigt att folk kopierar hej vilt...

Precis, moralen drabbar bara en själv. Kopiering är den lilla människans möjlighet att kn..a de stora företagen i baken. Så den kommer aldrig försvinna. I ett sånt här fall känner man mer att de får skylla sig själva när nån försöker gå korrekt till väga.

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-14 11:10

sjovall: Kräv en rejäl kompensation för ditt lidande och deras obefintliga respons. Jag vet att apple beklagade att vissa fick vänta en extra vecka för att få denna uppgraderings-cd kring 25:e oktober när panthern släpptes. Skall de ha kompensation skall du ha fetkompensation för din månadslånga väntetid. På dom bara!

En annan fråga är väl om de på Apple ens accepterat att du skall få uppgraderingen. Jag minns att folk hade problem med formuläret där man fyllde i sin dators SN# osv. De kanske sitter och svammlar som vanligt, medan du i själva verket inte blivit "godkänt av systemet" och därmed inte fått uppgraderingen skickad.

Det är ju i så fall inte första gången sådana saker sker. Någon tjej nämnde ju tidigare här på forumet att hon beställt en iBook genom AppleStore's avbetalning. Köpet gick igenom på hemsidan och allt såg ut att vara frid och fröjd. Efter ett antal veckor (4?) när den fortfarande inte kommit, ringde hon AppleStore och hörde vad som var fatt. Då berättade killen i luren att de inte alls hade något avbetalningssystem längre. Härligt AppleStore! Fint att informera om det på hemsidan när man beställer prylar.

Själv fick jag min pantheruppgradering efter ca. 1.5 vecka i ett brev på posten. Detta var veckan efter pantern släpptes.

Jorå, jag är godkänd. Jag beställde via telefon, och den är "assembled" och "shipped" och allt möjligt. Men hos mig är den inte...

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-14 14:38

Ok. Det gör ju inte saken bättre direkt.
Plåster på såren är väl det minsta man kan begära. Det var ju trots allt 1.5 månad sedan panthern introducerades.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2003-12-14 15:45

Sitter själv i väntans tider. Beställde mig en ibook i torsdag och hört så jäkla mycket om långvänte tider!

Hoppas verkligen jag klarar mig från det!

1
Bevaka tråden