Skrevs ursprungligen av Kemppe
Det är möjligt att ditt script gör precis det mitt gör. Det här var det scriptet jag skrivit med applescript. Men jag tackar för komentaren. Vet du möjligtvis om nån bra dokumentation till applscript? Det jag saknar mest är väl nån dokumentation där alla fördefinierade saker finns beskrivna. T.ex. det där med:
messages whose flagged status is true
är ju inte det lättaste att gissa sig till. Det tar ju lite tid att skriva sina script om man ska sitta och gissa, sen blir de väl inte särskilt snygga heller
Som jag sa, jag är väldigt dålig på att läsa andras script, så det var inte en retorisk fråga, utan jag frågade för att veta om jag missförstått.
Jag uppfattade ditt script som skrivet med goda allmäna programmeringskunskaper, men kanske lite mindre vana av just AppleScript.
De där språkspecifika sakerna, som "filter" (alltså "whose"-satser) är ju då inte så lätta att känna till
Från Apples hemsida kan man ladda ner "Apple Script Laguage Guide" men den är inte så bra för sträckläsning precis, snarare som uppslagsbok. Det man oftast saknar är en slags "best practice".
En bra hjälp är att köpa Script Debugger från www.latenightsoftware.com , åtminstone om man gör mer än att skriva något enstaka script – den gör verkligen livet lättare och är dessutom ganka billig, åtminstone om man värdesätter sin tid. Att förstå objektsmodellen för ett program är en dröm med Script Debugger jämfört med Apples egen redigerare.
På Apples och Adobes webbforum finns också flera bra resurser om AppleScript