Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej göra inlägg

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-12-13 14:50

Har lite av samma problem...
Funkar kung på min stationära men inte alls på PB´n
Har provat att ändra skärmupplösningen men inget händer,
dessutom så måste jag varje gång knappa in lösenordet...
Det måste jag inte på den stationära, har för övrigt samma settings på båda!

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-12-13 18:52

Nu är det lite för mycket teknik för att jag skall kunna hänga med (eller det kanske beror på att jag druckit vin?) men jag skall försöka förstå i morgon. Tack alla gulliga människor sm engagerar sig. Nu far jag ut på krogen. Trevlig helg

Eva, prova att uppdatera till 10.3.2 så ska Cube-effekten komma igång. Verkade som att det var lite strul med grafikdrivisarna i 10.3.1.

/M

Vi är fler som inte får den roliga kub-effekten... Hänger det på tur tro...?

• Oregistrerad
  • 2003-12-18 11:43

samma här. Ingen Cube effekt.Ibook 600 Mhz, fullt minne.

Ni som inte ser Cube-effekten kan kontrollera att ni har Quartz Extreme genom att titta om ni ser en svag skugga under muspekaren. Det är ett måste för att det ska fungera.

/M

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-12-18 17:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Eva, prova att uppdatera till 10.3.2 så ska Cube-effekten komma igång. Verkade som att det var lite strul med grafikdrivisarna i 10.3.1.

/M

Har uppdaterat nu, tyvärr ingen Cube-effekt. *gråter*

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-18 18:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Ni som inte ser Cube-effekten kan kontrollera att ni har Quartz Extreme genom att titta om ni ser en svag skugga under muspekaren. Det är ett måste för att det ska fungera.

Quarz Extreme är inget måste för att Cube-effekten skall fungera Martin.

Den funkar utmärkt på min PM G4/400 med Ati Rage 128 16MB VRAM, på en 19" CRT med 1280x1024 upplösning. Och det kortet har garranterat inte något QE stöd. Kub-renderingen sker uppenbarligen inte mha. QE utan funkar ändå.

Det som tycks vara avgörande är grafikkortets lediga prestanda, som ju beror av skärmstorlek/upplösning, antalet skärmar anslutna till kortet, samt övrig grafisk belastning på datorn.

Dessa faktorer tycks vara helt avgörande för cube-effektens existens.

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-18 18:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Eva
Har uppdaterat nu, tyvärr ingen Cube-effekt. *gråter*

Ingenting å grina över. Du har ju en stor fin TFT att titta på. Gör nåt annat skoj på skärmen för dina vänner nästa gång de hälsar på. Tex. exposé eller "minimize to dock" i slow-motion.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-12-21 11:59

Nu har jag cube-effekt. Dock ej på min stationära men på min PowerBook. Himmel vad läckert det är, jag har lagt in hela familjen i olika konton och så sitter jag och byter och byter och byter. Det är bara sååå kul. Det roligaste i macvärlden på mycket länge. Eller så är jag lättroad.

Vet någon om man kan plocka bort lösenord för en användare?

• Oregistrerad
  • 2003-12-21 14:22

Man måste ha 32 MB vram eller mer för att få "cube effect".

/Mala

Citat:

Ja, det har jag. När jag byter användare får jag upp en ruta där jag får skriva in lösenord

Citat:

..Vet någon om man kan plocka bort lösenord för en användare?

Ja, du kan skippa lösenordet och får då kubeffekten direkt.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-12-21 15:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olav Rust
Ja, du kan skippa lösenordet och får då kubeffekten direkt.

Råkade lägga in lösenord för en person men kan inte ta bort det. Mycket roligare att få kubeffekten direkt. Hittar inget i hjälpen om hur man kan ta bort ett inlagt lösenord.

• Oregistrerad
  • 2003-12-21 15:23

Stoppa i installationsCD:n och välj återställ lösenord i menyn (arkiv) - och välj den usern…
Annars kan du ju gå in i "användare" och ändra den usern så länge den inte är inloggad…

Föreslår det sistnämnda starkt…

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-12-21 15:37

Tack Pär, nu har jag fått det rätt

• Oregistrerad
  • 2003-12-21 16:56

Någon som vet om det ska funka på en tibook rev a? Det gör det nämligen inte. Inte i någon upplösning, vad jag har märkt...:(

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-12-21 18:12

Hur ser man om det är rev a? Jag har en tibook, en PowerBook G4 med CPU PowerPC G4 (2.1) 667 MHz. Upplösning 1152 x 768

På den funkar kubeffekten - vilken rev det är kanske någon förstår av den info jag skrivit ovan.

Bevaka tråden