Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nostalgiadress?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-12-14 22:17

Mmmmm... SE/30...
*Homer Simpson-läte*

Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Mmmmm... SE/30...
*Homer Simpson-läte*

Mmmmm...:D

SE/30, det var tider de'

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-14 23:04

Sjyssta bananer! Jag som packade upp min SE/30 ur originalkartongen (hade den arkiverad på vinden) för en nostalgitripp för ett par veckor sedan.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2003-12-14 23:06

Kan du inte lägga in en på ur macen 128an

Min första dator. Eller vår kanske man ska säga. Företaget där jag jobbade köpte en sån där + en laserskrivare och det kostade väl sisådär 60 000 spänn med den tidens pengar. Vi hade ett datorrum där man fick skriva upp sig på en bokningslista om man ville "data" lite. Jag brukade släpa hem manicken över helgerna och på den vägen är det.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-15 00:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Min första dator. Eller vår kanske man ska säga. Företaget där jag jobbade köpte en sån där + en laserskrivare och det kostade väl sisådär 60 000 spänn med den tidens pengar. Vi hade ett datorrum där man fick skriva upp sig på en bokningslista om man ville "data" lite. Jag brukade släpa hem manicken över helgerna och på den vägen är det.

Hehe... härliga tider! Snacka om valuta för pengarna!

Jag minns när jag nyligen hade börjat skolan och längtade efter att bli förkyld så jag fick spendera en halv vecka (eller en hel med lite tur) på pappas jobb där det kryllade av toppmoderna macar (SE/30 bla). När han sedan släpade hem en av dem, då var lyckan stor. Det tog ett tag innan man blev behärskade den fullt ut minns jag, med ett antal gråa hår och svordommar från far min när systemet havererat el. skrivarn slutade fungera. Men det var oftast lätt löst.

1
Bevaka tråden