I en tidigare tråd så misstänkte jag nya Java för att få min MDD 10.2.4 att totalfrysa då jag varit på nätet en stund. ( Har inte problemet på Tibooken som även har senaste Java, powerbooken har inte Logitechs drivis ). Ett tag trodde jag att det kunde vara Safaris eller Caminos fel. Följande inträffade nyss.
Satt med Mozilla 1.3 och efter en timmes surfande gick något snett, den trådlösa Logitechmusen MX700 gick att röra på men totalt ointreserad av att stänga fönster eller öpnna program med. Webläsaren kunnde stängas av med "Command +Q". Jag pluggade då i Apples originalmus och klickade på det blå äpplet ( båda mössen anslutna ) och jisses hela menyn blev som ett flipperspel, om vart annat så fladdrade menyvalen fram. Klickade jag på skrivbordet så slutade kaskaden av menyer. När jag så drog ur USB-sladden till Logitechmusens "motagare" så fungerade allt snyggt och prydligt - tack vare apples mus. Nu har jag precis slängt allt som innehåller ordet "Logitech", dvs. drivrutinens filer - men behåller behåller USB-kabeln från motagaren istoppad så att jag kan fortsätta med den musen. Tyvärr så försvinner en del av fördelarna som Logitechs mus har.
Lovar att återkomma i ämnet. OM problemet kommer tillbaka så ska jag testa med att bara ha applemusen ansluten. Kanske detta hjälper andra med liknande problem. ( Det är Logitech mus MX700 - drivrutinen var den senast ).
Olle