Mja du, jag vet inte vad det beror på, men jag tror inte det är fel på någon av våra böcker. Jag har 768 MB ram. Jag tror bara att PB12 är en ganska långsam dator med dagens mått mätt.
Jag har en över 1 år gammal Dual G4 (2x1GHz) med 1,25 GB ram som jobbdator, och i jämförelse med den känns den som en gammal traktor. (En väldigt pytteliten traktor, i och för sig, men ändå.) Och detta är som sagt i jämförelse med en dator från sept-02.
Jag har ännu inte proppat in Panthern i den, eftersom det bara är 2 månader sen uppgraderings-dvd:n postades från Holland, och det tar ju som bekant tid att skicka grejer därifrån (!)
Kanske blir den lite rappare då, men eftersom jag tycker att QuarkXPress fetknasar i 10.3 (beter sig skumt på min jobbdator med Panther) så törs jag ändå inte riktigt uppgradera ännu. Hoppas det kommer att få PBn lite snabbare när jag väl uppgraderat.
VARNING utfärdas dock för 10.3.2 som verkar knasa till fläktarna på PB12. De ska vara igång mycket oftare och högljuddare (!) i och med 10.3.2. (Hur sjukt är det egentligen på en skala..?!!)
Nä, hur tråkigt och bakåtsträvande det än låter så längtar jag tills OSX har OS9-snappy känsla. Som det är nu (när man inte sitter på feta jobbdatorn vill säga) så känns det som man sitter med OS 8.6 med en inte så jättebra ihopsnickrad Kaleidoscope-tema som saggar ner allt.