Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ADC - fördelar?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det ADC-medlemmar på 99mac?

Varför gick ni med, vilken typ av medlemskap har ni och vilka förmåner utnyttjar ni?

Det hade varit intressant att veta mer om ADC, vi funderar nämligen på att gå med.

• Oregistrerad
  • 2003-12-21 02:03

Är med i "gratisklanen" av sekten och tycker att det är kul att veta lite vad som händer.
Har egentligen ingen nytta av det (för lat för att bidra med kod och för ointresserad för att utnyttja alla program) men är i grunden omåttligt nyfiken

Join in - they will not screew you (appropå soffan)

samma här, är väl mest med för att kunna utnjutja dom dokumenten och exempeln som ibland dyker där..
Även om jag mest leker lite med cocoa som en hobby..

Jag ser, just nu, ingen anledning att uppgradera mitt medlemsskap.
förutom ren statussymbol då, men det lever jag gärna utan

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-21 03:59

Jag har varit gratismedlem sedan 1999 eller så när jag började koda lite smått. Det har dock aldrig blivit något stort av det utan snarare ebbat ut. Idag använder jag mest tjänsten för att kunna ta del av information såsom intressanta artiklar, tekniska specifikation, nyheter mm. ADC ger ju dessutom ett lite mer "djupgrävande" nyhetsbrev än Apple eNews. Sedan har det ju hänt att man laddat en del mjukvara som finns tillgänglig gratis.

Ett erbjudande som man kan utnyttja om man är medlem är ett "one time offer" för studenter. Det innebär i korta drag att vid köp av en Apple-dator för 20.000kr eller mer (tror att det fanns en gräns) ges 15% developer rabatt. Man måste uppge att man på något vis är developer student, men det behöver ej bekräftas utan tycks kunna utnyttjas även när man är gratismedlem. Ingenting som jag utnyttjat dock, men jag har vänner som har gjort det.

• Medlem
  • 2003-12-21 10:16

Har varit gratis medlem sen 2000.
Jag brukar kika på TechTV vilket oftast brukar vara sessions från senaste developer konferensen.
För övrigt använder jag det mest som nyhetskälla.

Är man student medlem för 99 dollar per år får man månatliga utskick med CD el DVD med massa ADC material. dessutom får man senaste versionen av Mac OS X på köpet. Sen får man en snygg t-shirt. Åsså får man köpa WebObjects för 99 dollar. Ja så var det för ett par år sen i varje fall är bäst att tillägga :-).

Icke-student medlemsskapen är betydligt dyrare.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-21 19:41

Har fetaste medlemskapet för att få webobjects och biljetten till wwdc gratis. Känns kul med seeds varje månad samt få inbjudan till roliga seminarier. Dessutom är det lättare att prata med apple då man redan skrivit på NDA så dom kan prata framtida saker inom det.

Hade lilla förut och det är kul för att kunna leka med betor.

/glemme

1
Bevaka tråden