Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF04: Hur följer du kvällen?

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu är det bara fem timmar kvar till MWSF04 och spänningen stiger. Hur kommer du följa direktsändningen och kvällens aktiviteter?

På vårt kontor har vi monterat upp en 50" Sony TV mot en Powerbook med VGA-kabel. Chips och övriga snacks står redo. Kalla drycker i kylen. En del medarbetare och redaktörer kommer att titta förbi och följa sändning och kvällen tillsammans.

Senast redigerat 2004-01-06 16:08

Tyvärr har jag ingen plasmaskärm...
Det får bli till att följa sändningen med en 15" windozelaptop

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2004-01-06 12:32

åh. 0,5 mbit hackig bild på pb g4 i kammaren.....

hmm men ska nog försöka fixa lite fetare högtalare iaf....

Det är inte en plasmaskärm, det är en bakprojektions-tv fast utan tuner: används för presentationer osv.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Det är inte en plasmaskärm, det är en bakprojektions-tv fast utan tuner: används för presentationer osv.

förlåt då

Här i Umeå samlas vi på HUMlab, tror det är för tredje året (i rad??) eller nåt liknande, va?

Skulle gärna koppla in datorn i tv:n, men min bättre hälft är inte lika pigg på att se Stevenoten som jag är, så om det är något hon vi se på tv får jag väl kura i fåtöljen med powerbooken i knät.

Jag och en polare samlas hemma med lite käk och bänkar oss framför skärmen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-06 13:13

Måste jobba hela kvällen. Sådär va...:(

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-01-06 13:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av lilledanne
Jag och en polare samlas hemma med lite käk och bänkar oss framför skärmen

Någon som vet om det finns alternativa URL:er?

  • Medlem
  • 2004-01-06 13:18

I HUMlab, här på Umeå universitet.

hemma med 0,5 mbits lina. orkar inte ta mig till jobbet...

Chips och cola i min musikstudio!

Några servetter för min snoriga näsa.....har varit däckad i influensa sedan annandagen och mår helt enkelt riktigt dåligt. MWSF får mig på bättre humör förhoppningsvis!

Jag kommer att sitta på mitt kontor och se det hela via QuickTime.
Jag kommer samtidigt att ha följande webbsidor framme där jag kommer att försöka vara så aktiv som det går:
99mac
MacNytt
MacFeber
MacWorld Forum
Och givetvis Apple

Möjligen blir dte någon engelska sida också om strömmen skulle jävlas.

Jag och några kompisar kommer följa det hela på 60" plasmaskärm (eller projektor) på IT-universitetet i Göteborg. Chips och Coca-cola är ett givet inslag. Hoppas att alla hjälper till med att hålla tummarna för nya PowerMacs nu (även om det inte verkar bli så).

I HUMlab, Umeå universitet. Tredje året i rad!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-06 13:44

Hemma på iMac:en och bbb, och en del godis att mumsa på så klart

Pessimist som jag är så oroar jag mig för att sändningen ska vara hopplös att se pga överbelastade servrar, precis som senast jag försökte följa något dylikt. Så jag ska försöka leta upp någon alternativ sida som rapporterar live. Någon som har tips?

Och så ska jag tvätta öron och ögon innan, så att jag inte missar något.:p

Hur skall Quicktime konfigureras? Förra gången missade jag första kvarten för att standardinställningen inte funkade.

Och nu har jag glömt hur inställningen var

0,5 ADSL alltså.

/Brake6

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nicklas Högås
Så jag ska försöka leta upp någon alternativ sida som rapporterar live. Någon som har tips?

MacMinute har som vanligt god rapportering från Stevenoten.
http://www.macminute.com/2004/01/06/keynotelive

Och på MacRumors kan man följa händelseförloppet via IRC.
http://www.macrumors.com/pages/2003/06/20030608214842.shtml

Hemma, 8 MBit VDSL, någon lämplig iChat kanal samt direktkontakt till Johan på SOS-data så att han kan återuppta beställningen av min PB 12" som förhoppningsvis kommer i någon form - gärna G5 och/eller snabbare än tidigare. ( lång historia med nya märkliga turer som jag kan berätta om en annan gång ). Föresten, kan någon redan nu föreslå en kanal - Martin ??? Kan vi köra med "nittioniomac" ???

Jag tror att detta MWSF blir större än förra årets...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Föresten, kan någon redan nu föreslå en kanal - Martin ??? Kan vi köra med "nittioniomac" ???

Det vore ju kanon!

Jag är i chatrummet nittioniomac nu.. men ingen annan

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-01-06 14:32

Blir att sitta hemma och kolla på datorn med lite käk, åsså #mac.se på ircen såklart

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2004-01-06 14:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nicklas Högås
Pessimist som jag är så oroar jag mig för att sändningen ska vara hopplös att se pga överbelastade servrar, precis som senast jag försökte följa något dylikt. ... Och så ska jag tvätta öron och ögon innan, så att jag inte missar något.:p

Befarar det samma. Det hjälper inte att man sitter på en fet lina när servrarna går på knä. Men hur det blir den här gången återstår att se. Hoppet är ju det sista som lämnar en...

Hoppas att vi alla kommer att få njuta av en spännande sändning fr.o.m 18:00

Hade folks!

  • Medlem
  • 2004-01-06 14:42

Om Quicktime krånglar, beror det säkerligen på att ni har fler MPEG-4-avkodare i Quicktime-mappen. T.ex. 3ivX. Plocka bort eventuella plugins om ni får problem.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-01-06 14:57

Går det att få upp strömmen i helskärm? Så man kan koppla upp datorn mot TV:n. Men det kanske inte blir något vidare med 0,5 ADSL...

Om man kopplar datorn till tv:n brukar väl den automatiskt lägga strömmen i helskärmsläge på tv:n tror jag

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-01-06 15:35

hemma vid datorn på 10mb lina med pringles, öl och förhoppningar om att inga tekniska bekymmer inträffar...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-06 15:36

Det blir förhoppningsvis i TV-soffan med iBooken kopplad till TV och ljudanläggning. Det som kan sätta käppar i hjulet för detta är om barnen envisas med att se på Bolibompa klockan 18... I sådana fall får jag ta min iBook nånannanstans antar jag.

Jag hoppas verkligen att det finns bandbredd till oss alla. Undrar hur mycket det kostar Apple att tillhandahålla en livesändning egentligen.

Bevaka tråden