Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur se film?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en film med en massa filer som börjar på r00 och fortsätter ända till r40. Med i mappen som filmen ligger i finns det en .rar fil, .sfv fil och en .nfo fil.
Hur gör man för att se filmen i OS Panther? Är van att det är en .mpeg eller .avi fil.

.r?? är delfiler i rar arkivet, du får packa upp dem först genom att öppna .rar filen med lämpligt program, kommer inte på något på rak hand , men leta på versiontracker

• Medlem
  • Norrköping
  • 2004-01-07 10:09

MacPAR deluxe eller UnrarX kan sätta ihop delarna till en film.

• Oregistrerad
  • 2004-01-07 10:17

du börjar med att unrara den första rarfilen, exempelvis r00 så sätts dem ihop till tex. en .bin fil (filmformatet) som du kan se i tex. VLC.

Jag tog hem unRAR och det verkar funka, men det gick inte att packa upp dom och det var väll säkert för att jag bara har laddat ner ca 75 % utav filerna. Ska prova snart igen.
Tack för hjälpen.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2004-01-07 11:20

I .nfo filen borde det framgå hur många segment som filmen består av.

Allt funkade perfekt efter att alla filerna var klara.

• Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2004-01-07 17:42

För mig har Stuffit Standard fungerat utmärkt till alla mina gamla WinRAR Arkiv skapade på en PC!

Jag har släppt den första RAR filen i stuffit expander, och Voila! Ett arkiv som ligger på 6 DVD skivor med MP3 låtar blir perfekt upp-packade även WinACE Arkiv fungerar perfekt.

T.o.m ett arkiv som jag skapat i WinRar som "Self-Extracting" fungerar perfekt.

Har först flyttat över arkiv filerna från skiva till en mapp på skrivbordet! Sen rasslar det i maskinen en stund och det funkar utmärkt!

Kan tilägga att detta fungerar både i Jaguaren och Panther!

• Oregistrerad
  • 2004-09-16 21:17

Man ska inte glömma 99mac. Var längesen jag var här. Men nu ville jag se en rulle som verkade bestå av 50 stycken "alli-ssme-xvid.001..osv"-filer, en .nfo- och en .sfv-fil. Funkade ju inte.

Sökte på .nfo på 99mac. Och hittade lösningen här direkt. Svar på allt?
Tack!

Directconnect.se

Är det ett bra ställe att hämta musik eller filmer eller finns det några andra bra?

Mkt tacksam för svar

1
Bevaka tråden