Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cineman display 23" är den trasig eller?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 20:07

hejsan på er alla.

jo nu är det så att jag har köpt mig en cinema 23" och den är verkligen jätte fin på många avsenden utom på ett!!
Det är nämligen så att jag får underliga vita moln eller något om det är en svart bakgrund eller om jag kollar film på den..
ni förstår om det är en film men mycket mörka scener så är det bara att glömma det hela..

Så jag undrar är detta normalt eller är det något fel på min cinema??
En polare till mig som dock inte har mac själv sa att det kan tyvärr blå så ibland. Men jag har aldrig hört eller sett något liknade..

hoppas ni kan komma på vad det är för fel.
Presonligen så tror jag att det är fel på min skärm.
Men jag tänkte att det kanske bäst att fåga här innan iaf..

MVH: Helmot

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-01-07 20:10

Det låter som ett liknande fel som fanns på nya PowerBook (om jag minns rätt).

  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 20:18

Ok och det sjukaste av allt är att jag har en sådan som det är fel på..
Jag blir så sur så jag håller på att gå upp i molekyler!!! Men som sagt det måste vara fel på skärmen eller hur?? alltså dom måste juh byta ut den inte sant???

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-01-07 20:27

Var har du köpt den?
Be dem titta på den och vänta inte med att reklamera felet.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 20:30

Vad menar du med "vänta inte md att reklamera felet" är det så att jag inte kommer att få en ny skärm eller iaf en som funkar som den ska. För det här är juh ett jävla skämt

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-01-07 20:34

Om du lämnar in skärmen direkt så råder det ju ingen tvekan om att du underkänner det som är levererat.

Ju längre man väntar ju knepigare kan det vara att hävda att felet fanns från början, är min erfarenhet av reklamationer i största allmänhet.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 20:36

Jaha ok jag förstår vad du menar..
Ok jag ska göra det.. men hallå du måste väl hålla med om att något är galet inte sant???

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-01-07 20:43

Utan att själv ha sett skärmen så låter det som om något är galet, ja.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-01-07 20:57

Om det inte är bakgrundsbelysningen du ser. Är det i kanterna av skärmen och ändras det markant om du drar ner ljuset?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 21:53

Nej tyvärr så är det inte det heller..

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-07 21:59

Låter som ett typiskt tillverkningsfel likt det som de flesta PB15" hade.

Om jag vore dig skulle jag ringa Apples (telefon) Support och berätta hur det ser ut. De kommer förmodligen säga:

"packa ner skärmen i kartongen och vänd dig till inköpsstället eller annan Apple Service Provider och ange följande case-nummer så skickas den iväg till Holland för reparation"

Sedan skeppas skärmen till Holland där de byter ut det mesta, och du får en fungerande skärm tillbaka (troligtvis inte den du skickade dit, men det gör ju det samma).

Förmodligen vill du hellre ha en skärm från Holland som gjorts i ordning och undersökts, än en helt ny skärm från fabrik som kan lida av samma fel om du har riktig otur.

Jag har problem med en cinema display 20" som jag köpte på macoteket store för ett par månader sedan. Jag har upptäckt att det uppstår ljusa fläckar i nedre kanten av skärmen när skärmen visar svart (när jag tttar på DVD eller kör en keynote-presentation).
Jag har tecknat Apple Care för dator och skärm.

Vad ska jag göra? Gå tillbaka till macoteket store med skärmen eller ringa Apple Care? I Apple Care står det väl att man har på platsen garanti och det kan komma ut en tekniker/reparatör?

Och om skärmen nu måste skickas till Holland, får jag då en låneskärm under tiden? Jag kan ju inte vara utan skärm under den tiden den är på repartation, det är nämligen lite svårt om man jobbar som fotograf och ska leverara jobb...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-11 01:14

Jag skulle först ringa till Apple Support (Care om du har det) och höra vad de har att säga om problemen. Har du Apple Care avtal så skall väl en tekniker kunna komma och hämta den.

Någon utbytesskärm under tiden lär du ju dock inte få. Om du inte kan göra någon bra deal med återförsäljaren förstås vilket jag tyvärr tvivlar på.

Läs Apple Care avtalet noggrannt innan du ringer så att du vet vad du har rätt till och vad de kan erbjuda. Reparation av skärmen lär du ju göra i vilket fall. Inge kul att ha en skärm som visa vita fläckar vid mörk bakgrund ju. :rolleyes:

1
Bevaka tråden