Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avaktivera iTunes HD-sökning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er.

Jag har en liten fundering. Det är så att jag har ett antal externa Hårddiskar till min PB. Problemet är att om jag har iTunes är igång när jag stoppar i en av dem så börjar iTunes genast scanna igenom hela hårddisken efter musik, som om det vore en mp3-spelare. Detta är ganska tidskrävande när diskarna är 160-300 Gb. Jag vet inte om detta är en inbyggd funktion i iTunes, eller om det beror på den iTunes-plugin för Archos mp3-spelare som jag har installerat. Någon som vet? Och om det är en standardfunktion, finns det då något sätt att avaktivera det?

Min mac gör inte så. Jag tror det har med plug-inen att göra. Stäng av iTunes, flytt ut plug-inen och starta iTunes igen. Anslut sen en hårddisk och se om den beter sig lika då.

Annars vete tusan vad det kan vara. Exakt vad händer när du pluggar i en hårddisk? Är det samma ruta som kommer upp första gången man startar det? Berätta lite mer.

Ja då är det nog pluginen. Det kommer inte upp någon ruta eller så, utan iTunes börjar jobba (badboll) och hårddisken börjar tugga frenetsikt. Sen efter en stund dyker hårddisken upp längst upp bland spellistorna. Om man drar en spellista och släpper på hårddisken så kopieras låtarna över till den disken, i iTuens standardformat (Artist:Skiva:Låt).

Men jag ska testa att plocka bort den. Jag använder inte den funktionen till min mp3-spelare ändå.

edit:
Jo, mycket riktigt så var det pluginen som gjorde det. Om någon behöver den funktionen kan jag leta fram länken

1
Bevaka tråden