Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför togs livsstil bort?

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-01-18 00:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag måste bestrida följande påstående:

"En alltför hård och godtycklig moderering motverkar tyvärr detta, men det blir säkert bra i februari på den fronten!"

Jag hävdar att all moderering på 99mac följer vårt regelverk och allmänna villkor.
http://www.99mac.se/regler.shtml

Däremot har vi inte stängt av medlemmar eller varnat pga regelbrott och även "sett mellan fingrarna" med många diskussioner.

Jag har nog uttryckt mig slarvigt. Det är inte jag som anser att modereringen varit hård och godtycklig (det tycker jag inte att den varit), men det verkar vara en uppfattning som delas, eller har delats, av flera. Åtminstone är det vad vissa påstått, att trådar stängts helt plötsligt utan att skäl angivits etc. Det jag menar är att en eventuell hård och godtycklig moderering skulle medföra ett mindre öppet och trivsamt forum oavsett om det är sant, de facto, eller om det bara upplevs så och missnöjet sprids bland ett flertal medlemmar.

Att saker och ting blir bra i februari innebär att jag tror att det nya Livsstil som du hintat om blir lika bra som det förra, minst, eftersom du/ni verkar ha hittat en form som kan passa både medlemmar och moderatorer, om jag förstått det rätt. Jag menar alltså inte att det i februari skulle uppstå en ny situation som skiljer sig från den gamla genom att inte vara hård och godtycklig så som den förra då skulle ha varit.

Jag vill passa på att trycka på första meningen i samma stycke som du citerade, den som börjar med "Fördelen med 99mac är...". Jag försöker faktiskt att lovorda den i mitt tycke öppna atmosfären här som ju är ett resultat av medlemmarnas och de ansvarigas insatser tillsammans, men slänger sedan in ett men om vad som skulle kunna hota densamma, som tyvärr missuppfattats. Det jag glömmer i sammanhanget är ju förstås hotet från andra sidan, från oss medlemmar som spårar ur och inte accepterar de regler och den moderering som måste förekomma i ett forum av detta slaget och som vi alla accepterat iom inträdet här - jag också faktiskt! Vi måste ju självklart hålla oss inom de ramar som angivits annars hotas ju öppenheten och hela verksamheten som vi känner den, vilket vi inte vill. Så var det också nämnt!

Hoppas härmed att missförståndet ska vara utrett.

Med över 5000 registrerade medlemmar kan alla omöjligen vilja ha samma sak.

Om ens 95% vill utveckla tjänsterna åt samma håll är det fascinerande - och då har man 5% (250 medlemmar) som tycker annorlunda.

I slutet är det upp till den som satt snöbollen i rullning att förklara varför man valt en viss väg och hur bra det troligen kommer att bli.

Jag gav upp hoppet om att kunna få alla medlemmars förståelse redan 2002.

• Medlem
  • 2004-01-18 01:10

Och jag vill tro att det kommer att bli bra, den väg som valts, för jag har sett hur bra det på många sätt har varit, och fortfarande är, här under den korta period jag har varit med.

• Medlem
  • 2004-01-18 01:47

Resultatet av att Livsstil togs bort är att vi bland annat fått osunda trådar som den här om program med vars hjälp man tittar på småflickor.

• Medlem
  • 2004-01-18 02:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av w00t
Resultatet av att Livsstil togs bort är att vi bland annat fått osunda trådar som den här om program med vars hjälp man tittar på småflickor.

Jag har svårt att se att det beror på att Livsstil tagits bort. Skulle den ha hamnat där annars? Eller är Livsstilarna frustrerade och hämnas genom att sänka kvaliteten på övriga forum? Vad menar du egentligen? Jag håller dock med dig i sak, tråden är skit och borde stängas.

• Medlem
  • 2004-01-18 03:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av w00t

Jag orkar inte lägga mig i diskussionen om den tråden, men om det är som du säger, alltså att 'osunda' diskussioner skulle dykt upp i livsstil annars (om det inte vore stängt just nu) så ser jag ingen mening alls med "livsstil".

För övrigt måste jag tacka Björnström och alla moderatorer/redaktörer på 99mac för ett ruskigt bra forum, där jag jämt hittar nya intressanta saker att läsa om och som man alltid kan söka/fråga på när man har problem eller funderingar! *Hatten av för er*

Vänligen /Samuel

Fjortistråden är borta.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-01-18 11:53
Citat:

Fjortistråden är borta.

*bort*

Dessutom tycker jag det är totalt onödigt att ta bort en tråd, ska nått göras så ska tråden låsas MED en kommentar på slutet om på vilka grunder den låstes.

Dessutom tycker jag FjortisViewer hör lika mycket hemma här som diskussionen om diverse p2p program (bittorret, dc, carracho, hotline, kazaa clonen). Dom programmen snuddar på lagen, FV snuddar möjligen på moralen om ens det.

Edit: tog bort onödig kritik

Senast redigerat 2004-01-18 22:18

Min bedömning är att Fjortisviewer inte har något med 99mac att göra.

Det var inte aktuellt att låsa diskussionen och bibehålla länken till nerladdningen av programmet.

Som jag sagt tidigare - vi kan inte göra alla glada när vi är så många.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-18 12:58

Fjortisviewer-- Nu får ni skärpa er.. !

Hur lågt skall vissa medlemmar sjunka för att få någon meningslös uppmärksamhet..

Sök hjälp och det fort..snälla, för allas trevnad här på detta forum.

Information wants to be free.

Ciryon

Ber om ursäkt för mitt omdömeslösa inlägg i filarkivet. Försökte ta bort tråden när jag kom hem i natt men hade tydligen inga befogenheter för det.

• Medlem
  • 2004-01-18 21:45
Citat:

Fjortistråden är borta.

Bra gjort!

Bra gjort av dig också, David Molarin, att erkänna ditt misstag och försöka göra något åt det. Alla gör tabbar, men inte alla står för dem.

• Medlem
  • 2004-01-18 21:59

Fjortis-progget är också borttagen på Versiontracker, att den finns länkad från både Apple och Macupdate tror jag bara beror på slarv och att dom inte har kollat det.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-18 22:09

Bra gjort av dig också, David Molarin, att erkänna ditt misstag och försöka göra något åt det. Alla gör tabbar, men inte alla står för dem.

instämmer......

Ursäkta mitt lite absurda inlägg ovan om att söka hjälp men som små barns pappa så reagerar man starkt på allt sånt skit i dessa "pedofil tider" med xxxxxxxxxx och andra snusk gubbar.

Ändrade i inlägget /Martin

Senast redigerat 2004-01-18 22:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av CUBEIS

instämmer......

Ursäkta mitt lite absurda inlägg ovan om att söka hjälp men som små barns pappa så reagerar man starkt på allt sånt skit i dessa "pedofil tider" med xxxxxxx och andra snusk gubbar.

Hallå där! Sånt här snaskande kan du väl köra på Flashback i stället?

Ändrade inlägget som en följd av tidigare inlägg som citerats /Martin

• Medlem
  • 2004-01-18 22:50

Bra gjort ! Martin.B
Så här ser en mönstermoderering ut i mina ögon.
.... Mitt hopp att 99 ska fortsätta vara nr:1 är STORT.

MVH: Niclas

Instämmer!

Ungefär 20 väl utvalda personer sitter och skriver inlägg i nya "livsstil" just nu. Premiär på tisdag som utlovat

Känns fint att vara en av de 20.

• Medlem
  • 2004-01-29 02:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Albert Åhs

tycker jag också.

• Medlem
  • 2004-01-29 02:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
tycker jag också.

Känns väldigt bra ja..inget att klaga över:)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-29 08:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Albert Åhs

• Medlem
  • 2004-01-29 10:27
Citat:

Ungefär 20 väl utvalda personer sitter och skriver inlägg i nya "livsstil" just nu. Premiär på tisdag som utlovat

Egentligen borde de 20 utgöras av de grisigaste, de barnsligaste och utomordentligt fånigaste av medlemmarna, på det att systemet får sig en riktig genomkörare.

Eller var det redan...?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-29 19:53

Sluta credda er själva nu...

Bevaka tråden