Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC Nero disc-images (.nrg) i Toast?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det går att bränna disc images som är skapade med Nero (.nrg) med Toast på en Mac? Jag har testat, men det verkar inte funka. Visst, CD:n bränns men fungerar inte.

Vad har jag missat?

(Har fått en zippad ".nrg" fil av en kompis som jag gärna vill göra en CD av på min Mac och jag vill veta om det är hans CD eller mitt program som är problemet.)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-30 23:00

Vad händer om du byter filändelse på dem till .iso och *pekar på* filerna men däremot inte monterar dem på skrivbordet?

[ 30. januari 2003, 23:03: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Har för mig att jag testat detta men inte fick det att funka.

Meddela hur det går för dig.

Så här kanske ?

• Oregistrerad
  • 2003-09-09 08:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Har för mig att jag testat detta men inte fick det att funka.

Meddela hur det går för dig.

Så här kanske ?

Jajamensann, det funkade kanon för mig!

Hade en Nero-image (.nrg) som jag inte kunde komma åt innehållet på. Följde trixet ovan men sparade som en Toast-image istället för att bränna en fysisk CD. Därefter kunde jag montera min nya image med Disk Copy i Mac OS 10.2 och läsa över all data till min hårddisk

Tackar och buggar!

• Medlem
  • Gävle
  • 2003-09-09 09:07

Tack från mej också. Hjälpte mej mycket.

har för mig att man kan döpa om suffixet också, alltså från .nrg till .toast...
är dock inte hundra på det....

M

Jag har en DVD image som är en .nrg fil. Någon som vet hur jag gör så jag kan bränna den? Har redan slösat bort en DVD. Vill inte gärna slösa bort en till...

För dom som vill vet hur man gör; Ladda ner Gumby från versiontracker.com. Ett fantastiskt litet program som konverterade min .nrg fil till en .iso fil, som jag sedan brände med Toast! Kalas!

Hur lyckades du konvertera den till iso? vilken "flik" kör du på, min gumby säger bara att den inte känner igen formatet eller liknande.

• Oregistrerad
  • 2004-06-23 09:46

Jag gjorde så att jag ändrade namnet från .nrg till .img i finder. Då gick det att mounta imagefilen i finder och bränna filerna i Toast i "data"-läge.
Funkade finfint.

• Medlem
  • London
  • 2004-11-19 10:57

Mig hjälpte det inte alls... konstigt.

1
Bevaka tråden