Totalt tio personer har tillgång till nyhetsforumet för att skriva nyheter. Trots det verkar vi inte ens tillsammans ha tillräckligt mycket tid eller lust att jobba gratis. Så är det tyvärr och det är jättetråkigt.
Jag håller på att installera ett nytt redaktionssystem som gör det lite snabbare och enklare att skapa redaktionellt material.
Bland annat har vi en klient i Mac OS X där man kan skriva nyheterna så att dom laddas upp till nyhetstjänsten och en "dropbox" för bilder som gör auto-resize och laddas upp.
Men jag tror det är ofrånkomligt att om vi ska ha kontinuerlig nyhetsuppdatering av hög kvalitet i längden så måste vi kunna erbjuda någon form av kompensation. Det är kul i ett par veckor men till sist blir det oundvikligen en form av arbetsplats.
Martin Belak är en person som tillfört enormt mycket genom sina kunskaper och sitt arbete som admin och chef för testlabbet. "Tyvärr" insåg fler än vi att det var så och han jobbar mycket för DMZ nuförtiden (mot betalning).
Att Roger är så duktig på MacFeber tror jag har imponerat på många inklusive mig.
Jag lägger tre-fyra timmar om dagen på att driva siter, hantera servrar och utveckla nya grejer. Och allt är gratis för alla trots kostnaderna, fantastiskt va!