Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idag fyller Macen 20 år! Vad händer?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-24 13:05

Grattis!!!

Hur firar Apple det? Någon som har hört något?

Borde inte detta vara huvudnyhet idag på sid 1?

  • Medlem
  • 2004-01-24 13:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Borde inte detta vara huvudnyhet idag på sid 1?

Borde inte Apple släppa något idag som platsar på sid 1?

Borde inte alla 99mac-medlemmar bilda en mänsklig pyramid formad som Apples logotyp mitt på sergelstorg och sjunga kampsånger och bjuda på kaffe och kaka?

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-01-24 15:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gabriel Falkenberg
Borde inte alla 99mac-medlemmar bilda en mänsklig pyramid formad som Apples logotyp mitt på sergelstorg och sjunga kampsånger och bjuda på kaffe och kaka?

Äpplekaka?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-24 15:32
Citat:

Borde inte alla 99mac-medlemmar bilda en mänsklig pyramid formad som Apples logotyp mitt på sergelstorg och sjunga kampsånger och bjuda på kaffe och kaka?

Tycker jag låter som en bra idé, vilken tid skall vi träffas?

17:00?
Vi borde bestämma vem som ska ha vilka färger. Jag tycker vi formar den gamla apple logan. Själv kommer jag att vara grön.

  • Medlem
  • 2004-01-24 16:53

Kan vi inte vira in oss i aluminiumfolie och lägga oss så platt som möjligt, sålunda bildandes en gigantisk PowerBook?

  • Medlem
  • 2004-01-24 17:00

Supa sig full och inbilla sig att man är en hårddisk som borde defragmenteras?

MacFeber har ju en del godis om jubilerumet..

Hmm, känns faktiskt som ett rejält antiklimax om det inte händer något på apple.com idag… Va fan, de kunde väl ha slängt upp någon käck clip-art bild på en tårta på förstasidan åtminstone. Någonting!!

Rykten cirkulerar ju om att "något" ska hända på måndag, men det vet man ju aldrig…

/Jernberg

Jag vet inte om det postats i någon annan tråd, men [amerikanska] MacWorld har en "exklusiv" intervju med Steve Jobs om macens 20-årsjubileum:

Seve Jobs on the Mac's 20th Anniversary

Som vanligt kul att läsa vad Jobs har att säga:

All I can say is, I think the Mac reinvented the personal-computer industry in the eighties, and Microsoft copied it in the nineties -- and that's been a big success for them, too. We finally got out ahead again with Mac OS X, and I think you'll see Microsoft copying that in the future.

Steve Jobs på frågan om vad han anser om Apples marknadsandel:

Apple's market share is bigger than BMW's or Mercedes's or Porsche's in the automotive market. What's wrong with being BMW or Mercedes?"

  • Medlem
  • 2004-01-26 09:45

Macen representerar fortfarande Upproret, Kampen och Drivkraften, åtminstone för mig:

1
Bevaka tråden