Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SpellCatcher X

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har varit på jakt efter nån ordbok/lexicon för min Mac ganska länge nu och nu finns plötsligt tre alternativ: Ordboken, WordFinder och SpellCatcher X.

Jag har tidigare provat både Ordboken och WordFinder (Ordboken är mycket bra, WordFinder var för Windows-likt för att det skulle stämma) men tyvärr så är de ganska så dyra. Ett billigare alternativ är SpellCatcher X som har stöd för flera olika språk ... men tyvärr så finns det ingen demo som man kan titta på.

Är det nån som har provat SpellCatcher X och har lite kommentarer om hur bra den svenska delen är, hur fungar det att slå upp översättningar etc?

• Oregistrerad
  • 2003-02-07 13:39

Appropå WordFinder, är det OS X versionen som var Windows lik, eller kan man hoppas att den återigen uppståndna WordFinder för X är mer Mac lik? Fördelen annars med WordFinder är ju att den bygger på Nordsteds stora lexicon = väldigt många ord.

Jag vet faktiskt inte hur det ser ut, såg i MacWorld att en OS X version hade kommit, kollade priset, emailade sedan och frågade vad som behövde uppgraderas (jobbet har flera olika ordlistor) och fick veta att allting måste uppgraderas, även ordlistorna. Detta blev så dyrt att det inte är ett alternativ (bara programmet med en ordlista skulle gå på 1400, SC kostar $40 ... men den har säkert en sämre ordlista).

1
Bevaka tråden