Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej
Har skrapat ihop rätt mycket musik nu på "huvuddatorn", en G4 2x1,4. Blir dock allt mer sugen på en iBook som jag tänkte ha vid TV'n i ett annat rum: Kopplad till TV och stereo och nätverk. Frågan är bara jag kan köra iTunes på den och använda huvuddtatorns musikbibliotek. Räcker ett 100-nätverk till för att skicka låtarna utan att det hackar? Finns det tom mariginal så man kan surfa?
Frågan är bara jag kan köra iTunes på den och använda huvuddtatorns musikbibliotek. Räcker ett 100-nätverk till för att skicka låtarna utan att det hackar? Finns det tom mariginal så man kan surfa?
Funktionen att dela musik är inbyggd i iTunes. Titta under Inställningar/Delning så förstår du.
100MBit/s räcker mer än väl. Normalpackad musik upptar 0,128 MBit/s av bandbredden.
Funktionen att dela musik är inbyggd i iTunes. Titta under Inställningar/Delning så förstår du.
100MBit/s räcker mer än väl. Normalpackad musik upptar 0,128 MBit/s av bandbredden.
Ok, så svårt var det!
Känner mig som en nybörjare, minst sagt. (Har ju bara haft Mac i drygt 10 år...)
Fast OSX har jag faktiskt bara en 10 månaders erfarenhet av...
Det bliiiir en iBook 12" till våren, så är det bara!