Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela iTunesbibliotek över nätverket

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har skrapat ihop rätt mycket musik nu på "huvuddatorn", en G4 2x1,4. Blir dock allt mer sugen på en iBook som jag tänkte ha vid TV'n i ett annat rum: Kopplad till TV och stereo och nätverk. Frågan är bara jag kan köra iTunes på den och använda huvuddtatorns musikbibliotek. Räcker ett 100-nätverk till för att skicka låtarna utan att det hackar? Finns det tom mariginal så man kan surfa?

Det räcker mer än väl

Kolla på detta!

KLICK

Ursprungligen av Micke W:

Kolla på detta!

KLICK

Tack
Den ska vi testa!

• Oregistrerad
  • 2004-02-11 20:45
Ursprungligen av Svante S:

Frågan är bara jag kan köra iTunes på den och använda huvuddtatorns musikbibliotek. Räcker ett 100-nätverk till för att skicka låtarna utan att det hackar? Finns det tom mariginal så man kan surfa?

Funktionen att dela musik är inbyggd i iTunes. Titta under Inställningar/Delning så förstår du.
100MBit/s räcker mer än väl. Normalpackad musik upptar 0,128 MBit/s av bandbredden.

Ursprungligen av Schuckert:

Funktionen att dela musik är inbyggd i iTunes. Titta under Inställningar/Delning så förstår du.
100MBit/s räcker mer än väl. Normalpackad musik upptar 0,128 MBit/s av bandbredden.

Ok, så svårt var det!
Känner mig som en nybörjare, minst sagt. (Har ju bara haft Mac i drygt 10 år...)
Fast OSX har jag faktiskt bara en 10 månaders erfarenhet av...
Det bliiiir en iBook 12" till våren, så är det bara!

1
Bevaka tråden