Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign och XML

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-17 20:30

Hej !

Har försökt labba med XML och InDesign. Vill få en lösning där text och form uppdateras i olika program och olika personer. Har lyckats exportera stukturerad XML från InDesign men jag vill få till tvåvägskommunikation.

Ex gick det bra att länka in ett Word-dokument som InDesign sedan höll koll på när det uppdaterades. Med ett klick kunde man uppdatera innehållet i InDesign när det var uppdaterat i Word. En liknande "sync" vill jag få till fast med XML. Går det att få i InDesign?

Mvh Oloff

Ja det går, men det är en del saker att hålla koll på och det är också en del viktiga skillnader mellan InDesign 2.0.x och InDesign CS. Börja med att titta på det här materialet:

http://www.adobe.com/products/indesign/crossmedia.html

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-17 21:15

Tack! Det är detta material jag inte hittat på Adobe.com. Vad är det som skiljer InDesign 2 och CS? Alla dokument verkar vara för den första. Jag använder CS.

Senast redigerat 2004-02-17 21:27
  • Medlem
  • 2004-02-18 16:00

Panikfråga

Är det någon som vet hur man importera bilder till indesign via en xmlfil?

Indesign cs klagar på en invalid url hur jag än gör, indesing 2.01 kraschar när jag försöker öppna filen (ca 400 bilder är länkade)

TIA / tiq

• Medlem
  • 2004-02-18 16:48

<Image href="file:///undermapp/filnamn.tif"></Image>

gjorde susen!

det ska jag aldrig glömma..

se också till att uppgradera till 2.0.2

1
Bevaka tråden