Det smärtar mig att behöva skriva detta men jag skall försöka att göra det nyanserat.
Efter att ha beställt och så småningom fått en fabriksbyggd G5:a tänker jag inte handla av Apple Store. Varför? Avsaknad av kundservice! Förklaringarna till leveransförseningarna var många och varierande och ibland rent motsägelsefulla. Till och med ändrade man i leveransdokumenten (jag har dem här) vilket annullerar de kvalitetsrutiner som jag känner till. Jag skrev ett email till Michael Barry och så småningom kom ett massutskick där man säger att man fått ordning på sina problem. Ganska underhållande eftersom det måste ha tagit en hel del tid att sätta ihop ett så allmänt hållet utskick.
Det skall tilläggas att de personer som jag talade med på Apple store faktiskt var skickliga i kundhantering och agerade på ett bra sätt. Den underliggande kunskapen var dock under all kritik.
Apple har strålande ingenjörer och designers men när det kommer till kundservice torde de komma på 25 plats – efter Microsoft. Apple Store har ingenting att göra med Apple datorer i mitt synsätt.
99%mac är en utmärkt sida för support och jag vänder mig hit för att det är här den verkliga kunskapen finns. Bra redaktionellt material, bra människor, snyggt upplägg, bra att sökfunktioner – en hav av kunskap (jag snodde den men krediteras den som krediteras skall.)
Nu när jag har svärtat ner Apples SERVICE måste jag nog göra ett bidrag till 99% Mac. Hmmm jag skall se om jag hittar en länk för det.
(Ge Dell plats med så att Apple store får lite konkurrens det är bara nyttigt.)