Denna tidiga fredagsmorgon steg jag upp och installerade mitt nya Processorkort från Sonnet.
1,2 GHz och det märktes faktiskt
Det stod inget om att trycka på CUDA-knappen i monteringsinstruktionerna så jag avstod från att göra det.
Stängde ihop datorn och anslöt alla kontakter och starta upp. Helt perfekt, och mycket snabbare uppstart.
Kollade i Apple Systeminformation och där står det att jag nu har 1,2 GHz
Vad jag är lite undrande över är ett lösblad som medföljde monteringsinstruktionen.
Som jag här nedan skrivet rakt av.
Important Information for Mac OS X Users
If your System is running Mac OS X, your Encore /ST G4 processor upgradés speed and other specifications my not be
properly reported by Apple System Profiler. or other third party reporting applications.
In rare cases, this situation my be prevent certain applications from launching.
This condition occurs because Encore /ST G4 uppgrade card feature the latest generation processor chip from Motorola, which
are not always recognized properly by Mac OS X in earlier Power Mac Computers.
To remedy this situation, simply download and run Sonnet X Tun-Up (Version 1,2.7 or higher) to install the latest Sonnet Kernal extentions.
This software will enable the system to properly identify your Encore/St G4 card´s processor type and Speed....osv
Har ni som installerat ett uppgraderingskort laddat ner denna mjukvaran?
Det syns ju i min Systeminformation att det är nytt kort.
Snabbt som tusan går det i allafall :lol:
Det kan väl inte ställa till något strul om jag installerar dessa tillägget nu?
Kollade upp länken som angavs, och jag är faktiskt lite tveksam till om jag verkligen behöver dessa tilläggen.
Här är sidan. Det är version 1.2.7 som skulle vara aktuell står det på det lilafärgade lösbladet
http://www.sonnettech.com/downloads/osx_upgrade_sw.html#tuneup