Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva Ut LÅtlista

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur bär jag mig åt för att skriva ut en playlist? t ex när jag bränner en skiva och vill ha ett omslag.

Jag brukar göra en rätt omständlig variant. Markera spåren i iTunes, välj kopiera, klistra in i ett kalkylprogram, ta bort kolumnerna man inte vill ha med, flytta om kolumner efter smak, kopiera allting och ta in i ett layoutprogram och gör själva layouten där. I kalkylprogrammet kan man också passa på att lägga till låtnummer.

ujuj det går verkligen inte att skriva ut en låtlista direkt från itunes??? Jag trodde jag bara hade svårt att hitta "knappen". Hur är det med Toast då?

Eller ta en skärmdump på låtlistan och skriv ut den. Fast jag kan också sakna knappen, det borde ju vara busenkelt att lägga till funktionen. Tror dock att http://www.malcolmadams.com/itunes/ har några script som gör det enklare att exportera och skriva ut låtlistor.

/
Johan

• Oregistrerad
  • 2004-03-05 13:27

Det ska finnas ett program på versiontracker som gör detta automatiskt, har gjort det själv. Som vanligt har jag glömt vad det heter.

Jo, det går. "Export song list" från "File"-menyn.
Problemet är att den exporterar all information om spåren, så man måste nog ändå in och vända i Excel eller liknande för att rensa bort onödig info.

Då är det bättre att skapa en låtlista med de kolumner man är intresserad av, markera alla, kopiera och sen klistra in i ett textdokument.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-03-05 15:19

Kolla in programmet iTunes Publisher.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15643
Kan kanske vara nåt

• Medlem
  • 2004-03-05 16:10

Finns även ett program som heter UnCoverit, som hämtar låtlistor från iTunes, Kostar en liten slant tror jag, men det verkar det vara värt om man ofta gör omslag.

• Oregistrerad
  • 2004-03-05 16:24

Toast

Med toast följer ett program som heter Discus RE 2.74
kopiera spellistan från Itunes och klistra in i, enkelt och snyggt

• Medlem
  • International user
  • 2004-03-10 16:13

Låtlistorna går ju att exportera i XML-format (njut) så det är ju bara att göra ett stylesheet som bestämmer hur och vilken information du vill skriva ut. o sen printa. Har inte testat, spekulerar bara...

1
Bevaka tråden