Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sämsta programmet i OS X?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-03-08 10:09

Mondo, ledsen men dom har tagit bort den funktionen i Windows Explorer
det går inte längre att välja så att alla mappar och fönster visas likadant... men visst det går ju att haxxa sig till det

förresten... Internet Explorer, bah jäkla OS9 program såå gammalt. Sedan så är det ju ett Microsoft program också

Några "försvarande" kommentarer:

iCal tycker jag är det utan tvekan bästa kalenderprogrammet jag använt. Snyggt, snabbt och smidigt och med perfekt integration med .Mac och iSync. Tänk om jag hade lika fin kalender till Palmen.

iPhoto kan jag inte förstå varför vissa inte tycker om. Kan inte tänka mig fler förbättringar till det programmet nu när hastigheten är åtgärdad. Fast jag kanske har dålig fantasi?

Mail verkar det vara många som har svårt för. Visst, det finns en del problem och jag har verkligen försökt byta till något annat, t.ex. Entourage eller Thunderbird. Det går bara inte, kan inte släppa Apple's enkelhet och smidighet.

Ciryon

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-08 12:40
Ursprungligen av Ciryon:

iPhoto kan jag inte förstå varför vissa inte tycker om. Kan inte tänka mig fler förbättringar till det programmet nu när hastigheten är åtgärdad. Fast jag kanske har dålig fantasi?

Om du menar iPhoto 4, så måste man antingen köpa iLife eller ha en väldig ny dator för att få den. Så jag misstänker att de flesta inte har haft möjligheten att prova på än.

• Medlem
  • 2004-03-08 12:27

MS Word. Slukar systemresurser konstant, även då det ligger i bakgrunden.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-08 12:34
Ursprungligen av Syrsa:

MS Word. Slukar systemresurser konstant, även då det ligger i bakgrunden.

Jag fick ingen MS Word med Jaguar. Inte med Panther heller, för den delen...

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-03-08 12:40

MS Explorer har väl svagt berättigande nu när "debugmenyns User Agent" löser de flesta banksajtsproblemen........Nu funkar t o m postgirots eRedovisning för Företag i Safari....och inte i MS Explorer!! (Postgirot eRedovisning kräver enligt specarna Netscape 4.73 under OS9.....framsynt och innovativt!!)

Nästa pungspark torde riktas mot RSV som bara väl bara har skattekontosaldo för Windows.......och jag kan inte se att Mac-användare har någon skatterabatt för dålig service....!!¿¿ (offtopic)

• Oregistrerad
  • 2004-03-08 12:50

Findern borde kunna ordnas att som i windows, mapparna visas längst upp när man kommer in och att filerna kommer efter, i 32x32 iconsize minst

Senast redigerat 2004-03-08 16:21
Ursprungligen av jockeleu:

Findern borde konna ordnas att som i windows, mapparna visas längst upp när man kommer in och att filerna kommer efter,,,

Det där går nästan att lösa. Tryck cmd-j i en mapp du vill ordna. Välj minsta icon size, label position right och keep arranged by kind.

Ciryon

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-08 16:21

Klagar folk på explorer av ren princip? Jag tycker det funkar hur bra som helst, klarar dock inte av Safari.

• Oregistrerad
  • 2004-03-08 16:22
Ursprungligen av durre:

Klagar folk på explorer av ren princip? Jag tycker det funkar hur bra som helst, klarar dock inte av Safari.

Klagar inte på IE i allmänhet utan på Mac utgåvan.. den är för seg och ful..

Bevaka tråden