Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Skulle installera osx 10.3 och fick meddelande om uppgrad. av firmwire. Laddade ner hälften då avbröts nerladdningen. När jag startade burken nästa gång var skärmen svart. Har någon råkat ut för samma sak och i så fall hur löser man detta utan skärm. tacksam för svar innan burken går i graven
Bo
Testa att koppla in en extern skärm på den, den kan ha fått för sig att den interna skärmen inte ska användas. Sen är det bara att ladda ner och köra uppgraderingen igen.
Testa att koppla in en extern skärm på den, den kan ha fått för sig att den interna skärmen inte ska användas. Sen är det bara att ladda ner och köra uppgraderingen igen.
Har redan kollat med ex.skärm och fick 8st avlånga skrivbord uppifrån och ner med mycket suddig bild
Det låter som om den externa skärmen inte klarar av den upplösning som imacen verkar tro att den ska ha. Har du tillgång till annan skärm? Om du får bild på den externa även om det nu var så dåligt som du beskrev så finns det hopp för den.
Det här har jag sett förut. När min brorsa skulle instalera panther på sin dator var han tvungen att göra firmware updaten. Han sökte då runt lite på google i ämnet och fann att det kunde hända att skärmen blev svart. Det ska gå att fixa. Sök runt så ska du hitta det.
Det här har jag sett förut. När min brorsa skulle instalera panther på sin dator var han tvungen att göra firmware updaten. Han sökte då runt lite på google i ämnet och fann att det kunde hända att skärmen blev svart. Det ska gå att fixa. Sök runt så ska du hitta det.
/Erik
Jag har kollat överallt och ingen har nån vettig hjälp men alla säger att det skall gå ???????????????
Bo
hej jag har ett problem med en imac dv den slår av sig själv efter 15 sek. jag bryter snart ihop.
Försöker också få rätsida på skärmen som fortfarande är svart efter uppgradering av firmware.
Två gånger har skärmen vcaknat till liv när jag försökt att inst. om program. Men när jag startat om har den blivit svart igen. Hur göra jag har snart slut på lugnande medel. hjälp
testa att start upp i open firmware äpple+alt+o+f
Skriv sedan följande
reset-nvram(return)
reset-all(return)
Detta skall nollställa grafik kortet och återställa allt till default.
testa att start upp i open firmware äpple+alt+o+f
Skriv sedan följande
reset-nvram(return)
reset-all(return)
Detta skall nollställa grafik kortet och återställa allt till default.
Tobias
tack för tipset men den slår tyvärr av sig efter nägra sekunder och jag kommer inte in över huvud taget
?????????? bo
Tyvärr är det inte helt ovanligt att moderkortet ger upp på iMac DV och då uppför den sig på det sättet du beskriver. Ingen billig historia i så fall (runt 4000 för jobb och delar hos Apple servicecenter).