Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad händer på tisdag ?

Tråden skapades och har fått 387 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad vore livet utan spekulationer, bra mycket tråkigare...;)

Ursprungligen av xplane:

Vad vore livet utan spekulationer, bra mycket tråkigare...;)

Tuché

thinksecret har ju inte yppat ngt om ngn ny hårdvara...dom brukar ju annars har bra koll :rolleyes:

• Medlem
  • 2004-03-30 11:01

Hoppas jag har fel... men oavsett om det kommer nya uppdateringar så lär det knappast kännas "wow". Alla vet att det kommer hastighetsökningar på i princip alla fronter. Xserve är väl den enda produkt som känns fräsch idag. Och oavsett om det kommer nya grunkor så lär de inte levereras innan sommaren (ipod mini, någon?).
Vad jag skulle dregla över är nya mindre PowerBookar runt kilot som kan matcha Centrino, en relansering av Cuben till ett vettigt pris som matchar mini-atx:erna och en "digital hub" i vardagsrummet.

hehe tenk om apple skulle slipe noe nytt på en onsdag..... hele mac värden skulle få panikk og allt ville stå på hodet

Ursprungligen av No-Mac-yet:

hehe tenk om apple skulle slipe noe nytt på en onsdag..... hele mac värden skulle få panikk og allt ville stå på hodet

Think different , liksom.

macnews.de skriver att enligt O'Gradys kommer det denna vecka snabbare Powerböcker med 128 MB:s grafikkort. Tydligen kommer ytterligare en speedbump innan PowerBook G5 kommer.

Men med tanke på alla rabattkampanjer som rullar just nu så händer väl inget alls förrän till WWDC...

Haha skönast är ju macosrumors.com som skriver att vi kanske får se G6an (Power5 baserade PPC975) redan på WWDC - då i 3GHz, samt att det skulle bana väg för iMac och PB med PPC970FX (före el efter WWDC verkade oklart).

http://www.macosrumors.com/

http://www.theinquirer.net/images/articles/nove1.jpg <-- tänk dig den där i din desktop...

• Medlem
  • International user
  • 2004-03-30 18:05

jajaja... Hvis det noen gang kommer noe som kalles "G6", så skjer vel det om 3-4 år...

Säg inte det, IBM har ju faktiskt lite mer krut i sin FoU samt produktionen än Motorola. IBM som kommer på det mesta inom processor väg faktiskt. Dom skall som macosrumors skriver, ha en presentation på onsdag om just Power / Power PC där det kunde tänkas att en uppföljare till PPC970FX presenteras, vi får se helt enkelt.

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha. Fan va kul!! Inget idag heller. Alla som går och väntar på nåt nytt innan nyköp lär ju få fortsätta vänta. Och vänta. Och vänta. Och sen när grejerna släpps blir det 1-2 mån leveranstid så lagom till sommaren kanske de har en dator. Om Apple inte fått leveransproblem förstås. Som de ALLTID får. Men hare så kul medan ni väntar!!!

Ursprungligen av Rickard A:

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha. !

Skrattar bäst som skrattar sist ......imorgon börjar musikmässan i Frankfurt och om ca: 2 veckor så är det ju dags för NAB.

Senast redigerat 2004-03-30 22:39

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha. Fan va kul!! Inget idag heller. Alla som går och väntar på nåt nytt innan nyköp lär ju få fortsätta vänta. Och vänta. Och vänta. Och sen när grejerna släpps blir det 1-2 mån leveranstid så lagom till sommaren kanske de har en dator. Om Apple inte fått leveransproblem förstås. Som de ALLTID får. Men hare så kul medan ni väntar!!!

Tack för att du skriver så givande inlägg. Alltid roligt när någon med mycket information delar med sig till oss mindre vetande. Tack.

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Tack för att du skriver så givande inlägg. Alltid roligt när någon med mycket information delar med sig till oss mindre vetande. Tack.

Right back at ya!

Vill du ha info från nån som "vet" mycket kan ju fråga jazzper. Han är inte direkt rädd för att vräka ur sig lite dynga. Fråga gärna om Powerbook G5 så lär du få en lång utläggning och hur viktig den är för forskare och varför en 64 bitars bärbar från AMD är tecken på att det kommer från Apple vilken dag som helst.

Right back at ya!

Vill du ha info från nån som "vet" mycket kan ju fråga jazzper. Han är inte direkt rädd för att vräka ur sig lite dynga.

Och vadan detta personangrepp?

Nu känner jag att jag måste ge Rickard A och jazzper ett trick som ni kan använda. Se bifogad skärmdump och klicka någonstans inom det röda området.
Rickard A, för dig ser det ut exakt som i skärmdumpen.
jazzper - ditt namn kommer att vara ersatt av Rickard A, men annars är det ingen skillnad.

Bra va?! Så kan ni reda ut er fnurra på tråden utan att vi behöver vara vittnen till det.

Right back at ya!

Vill du ha info från nån som "vet" mycket kan ju fråga jazzper.

Fråga gärna om Powerbook G5 så lär du få en lång utläggning och hur viktig den är för forskare och varför en 64 bitars bärbar från AMD är tecken på att det kommer från Apple vilken dag som helst.

Jaha du

Nu skrev jag ju faktiskt att bärbara G5:or lär komma senast till sommaren.

Att många forskare musiker programmerare m.fl. gärna skulle vilja ha en är det väl ingen som motsäger , jag skulle definitivt beställa en direkt.

• Oregistrerad
  • 2004-03-30 22:17

:-D....

Det är onsdag nu.

wohoo onsdag

snart tirsdag

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-03-31 21:55

Snacka om att man får ha tålamod . . . . . . . .

• Oregistrerad
  • 2004-04-01 10:49

Jag gav då upp vid händelselös tisdag nummer 4. Entusiasmen är borta nu, oavsett vad som släpps på tisdag så kommer min känsla vara ungefär "what the # took you guys so long?!".

Ja, det är bara att välja vilken tisdag man vill sikta in sig på; den 6:e, 13:e, 20:e, 27:e el. så får man vänta ända till maj (,hämska tanke).

• Medlem
  • 2004-04-01 11:55

Varför kan inte folk bara inse att det inte kommer hända ett skit förens vid WWDC 2004 ???

Klart som fasen att ryktessiterna öser ur sig nya rykten hela tiden. Det ena påståendet mindre befogat än det andra, med en enda gemensam nämnare, jo att saker ting sker NU PÅ TISDAG!

Vakna! Ni kan slappna av fram tills i sommar. Var nöjda med den skit ni har i nuläget.

Ursprungligen av PMG5:

Varför kan inte folk bara inse att det inte kommer hända ett skit förens vid WWDC 2004 ???

Därför att Apple varje år under flera år kommit ut med regelbundna uppdateringar av olika produkter under vintern och våren. Ta iBook t.ex., 2001 kom det en nya modell i maj. 2002 kom det en ny modell i maj. 2003 kom det en ny modell i april, osv. PowerBook har också uppdaterats varje vinter/vår (2001 i januari, 2002 i april, 2003 i januari).

Många produkter har en livscykel på ungefär 6 månader hos Apple och när den tiden passerats så kan man rimligtvis vänta sig nya modeller. iBook har följt denna utveckling ganska stadigt. Sen finns det specialfall som t.ex. PowerBook 15" som tog ett år på sig att uppdateras, så man kan förstås inte ta något för givet.

Personligen tror jag du får äta upp ditt "skitsnack" (du verkar ju gilla ordet skit) för det kommer nog att hända saker innan WWDC. Tiden får väl utvisa vem som hade rätt.

• Medlem
  • 2004-04-01 14:57
Ursprungligen av Adrian B:

Personligen tror jag du får äta upp ditt "skitsnack" (du verkar ju gilla ordet skit) för det kommer nog att hända saker innan WWDC. Tiden får väl utvisa vem som hade rätt.

Du Adrian, man kan ju fråga sig vem som får äta upp sina påståenden egentligen? Hur många tisdagar har du inte gissat på hittills som slagit helt fel?

Det är ju en sak att sitta och gissa och en annan sak att faktiskt veta.

Ursprungligen av PMG5:

Du Adrian, man kan ju fråga sig vem som får äta upp sina påståenden egentligen? Hur många tisdagar har du inte gissat på hittills som slagit helt fel?

Jag tror jag bara gissade på den 23:e mars så vitt jag minns (men du är ju fri att leta efter andra gissningar), och det tog jag tillbaka *innan* den 23:e.

Ursprungligen av PMG5:

Det är ju en sak att sitta och gissa och en annan sak att faktiskt veta.

Självklart och jag hoppas jag aldrig givit sken av att veta mer än andra kan läsa sig till på nätet själva. Jag har mest förklarat statistiken och försökt dra rimliga slutsatser (och försvarat en och annan trovärdig ryktessajt ).

Det finns ju andra här som hittar helt ogrundade samband och presenterar dom som sanningar, som t.ex. att en 64 bitars processor från AMD på något sätt skulle vara ett tecken på att Apple kommer med en PowerBook G5 snart...

Jag tror att AI:s källor har rätt i sitt senaste påstående om PowerBook och iBook. Det verkar rimligt att dom bärbara datorerna uppdateras nu eftersom det är dags (ungefär ett halvår sedan sist) och det inte har varit några problem kring dessa likt problemen kring G5 (och det är förstås PowerBook G4 fortfarande).

Några kommentarer till andra spådomar och gissningar:

Ursprungligen av el gringo:

det ryktas väl att ngt kan komma under NAB i slutet av april? snälla steve!

Ursprungligen av P.Saltskog:

Jag gissar på att Apple kommer att släppa ett par nyheter på NAB-mässan i Las Vegas den 17-22 April.

Nyheter, ja, men bara mjukvara, ingen hårdvara.

Ursprungligen av PMG5:

Står du fortfarande för detta tvärsäkra uttalande?

Ursprungligen av jazzper:

Apple satsar allt på ketchupeffekten..................

Tror du det? Tänkte du att Apple väntar till WWDC och uppdaterar hela produktlinjen då? Tror du inte på att nya bärbara kommer tidigare?

Ursprungligen av Adrian B:

J

Tror du det? Tänkte du att Apple väntar till WWDC och uppdaterar hela produktlinjen då? Tror du inte på att nya bärbara kommer tidigare?

Njae jag har ju tidigare sagt att Powerbook serien skulle uppdateras senast till NAB och det lär ju ske , det här med ketchupeffekten är ju just att ingenting hänt under en lång tid trots att Apples intentioner var att lanseringar skulle ha skett , nu verkar dom ju komma i en strid ström men det är ju inte lätt för något företag att lansera/uppdatera för många produktlinjér under en alltför kort tid.

Att Apple skulle uppdatera nästan hela produktlinjen först till WWDC verkar osannolikt och ogenomförbart .

Bevaka tråden