Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NetMD med Mac?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-27 11:27

Dum som jag var, kastade jag mig över en MD-speare med NetMD (föra över MP3-låtar till MD'n).

Nu visar det sig att drivrutinerna inte finns till Mac! SÅ i höst, når jag får min Mac, kommer min MD var helt oanvändbar!

Finns det någon omväg? En hemmabyggd drivruting eller liknande? Eller köra en Windows emulator, skulel det funka?

Jag gillar min MD hemskt mycket, och jag vill inte att den ska känna sig "useless". Det bästa vore kanske att köpa en MP3-spelare. Men nej, ingen MP3-spelare kommer upp i de 50 timmar jag kan lyssna på min MD!

*hjälp*

  • Oregistrerad
  • 2004-03-27 11:35

Har bara läst (för längesen nånstans) att det ska funka med nån emulator. Frågan är om det gör det idag. (Jag vet, inte mycket till hjälp).

Är själv extremt sugen på Hi-MD, men det verkar också vara kört...:-(

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-27 12:55

Jag har en net-md och har inte lyckats få den att fungera med mac. Har gett upp helt, har försökt typ allt möjligt. Det finns ett stort minidiskforum som jag inte kommer ihåg adressen till, men där har de inga lösningar heller. Har en ipod dock som fyller mitt musikbehov, men lite dumt att man har en net-md bara här å dammar. Håller på och säljer den nu. Testade i höstas för nöjes skull med Microsofts virtual pc och det fungerade inte.

Möjligheten är den att man får manuellt spela in musiken, sen med ett program som finns till mac, ändra låttitlarna på spåren. Det är allt man kan göra.

Skulle det vara omöjligt att streama den ut på nätet och sedan använda några av de program som finns för att automatiskt splitta varje stream till separata mp3-filer ?? Fast då följer nog inga ID-taggar med.

Kanske Coaster kan lösa detta fast då finns den inte för OSX:

http://www.visualclick.de/products/coaster/index.html

Kolla även i FAQ hos dom där dom visar en skiss hur man med en patchkabel MÖJLIGEN kan lösa det - varning utfärdad.

Senast redigerat 2004-03-27 13:22
  • Oregistrerad
  • 2004-03-28 17:53

OK... någon som är intresserad av en Sony MZ-505?

Borde fungera utmärkt med Virtual PC eftersom man kan knyta USB-enheter till PC-miljön.
Om det sedan är så kul att köra Virtual PC för att hantera sin musik är ju en annan fråga....

Du har väl PC:n kvar i höst med? Det är väl bara att fortsätta använda den till musikinspelning...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-03 18:40

Familjen använder PC. Jag flyttar ju snart (Universitet), och då blir det bara en bärbar iBook *svårt att bestämma mig för en leden eller glad smiley*

  • Medlem
  • 2004-04-03 18:57

Det finns "xmd" för mac os x, men man har inte lyckats hacka fram själva download-funktionaliteten, därav går det bara att namna filer och dylikt...

http://www.sorted.org/Xmd/

1
Bevaka tråden