Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppnade menyer ej kvar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kör MacOS 10.2.8 Sedan en tid hänger inte menyerna kvar när jag klickat med musen utan fälls upp som i MAcOS 9. Mycket irriterande när man vant sig med det nya. Inställning? Korrupt fil? Vad är felet?

jag hade själv samma problem under 10.2.8, och sökte med ljus och lykta efter ett svar på problemet, men det enda jag lyckades luska ut var att jag inte var ensam om det. För mig inträffade det när jag började få 2-4 dagars uptime. Det försvann dock om jag loggade ut och loggade in igen. Lustigt nog verkade det ta längre tid innan felet kom tillbaka om jag loggade ut och in, än om jag startade om burken. Tror till och med att det kunde försvinna helt när det uppstått några gånger, och jag använt mig av utloggning för att bli av med det.

Jag såg någon diskussion om att menyerna skulle kunna bete sig fel på grund av tillägg som MenuMeters eller andra tillägg som placerar sig i menyraden, men andra tycks ha fått problemet utan sådana tillägg.

Kanske är det en bugg i 10.2.8 (och ev. tidigare versioner) som visar sig på vissa burkar, och som man helt enkelt inte blir av med. För mig försvann det helt med 10.3.

Tack för svar! Ok, då är det bara att logga ut och in igen... Skulle uppgradera till 10.3 m det inte innebar strul med VirtualPC 5 som jag har behov av för bokföringsprogram och utskrift av e-postgirot.

1
Bevaka tråden