Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdateringsproblem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag provade i helgen att uppdatera min iMac från 10.2.8 till 10.3.3. Nu gillade inte Virtual PC 5.0 eller C-pen detta tilltag alls. Hela maskinen blev seg som sirap och det gick inte att skriva ut från Virtual PC. Alltså försökte jag installera om 10.2. Försökte via installation arkivera och installera. Det gick. Virtual PC är lika snabbt (långsamt..) som innan uppgraderingen men några saker fungerar inte. Det var svårt att få igång skrivaren. När jag öppnar utskriftskontroll så avslutas programmet relativt omgående. Safari vägrar öppna pga att "opertivsystemet inte stöder det". Hjälpte inte att kopiera över en gammal Safari från back-up. Något tycks alltså ha gått snett med systemet vilket också det faktum att det inte går att uppgradera 10.2 till 10.2.8 varken via uppdaterarern eller att tanka hem filen till skrivbordet. Det slutar på halva vägen vid installation och säger att fel uppstod. HHar kört coktail men det löser inte problemet. Tacksam tips om hur jag skall komam tillbaka till fungerande system 10.2.8 på lättaste sätt!

Har för mig att Virtual PC inte stöds av 10.3 än...
Har oxå för mig att det kommer en uppdatering i och med Office 2004

Tillbaka till 10.2.8 från 10.3.3

Nej, just det. Jag visste det egentligen men fick väl hjärnsläpp och uppdaterade i alla fall. Problemt nu är alltså att komma tillbaka till 10.2.8 i väntan på bättre tider. Hur gör jag det?

Formatera om hårddisken, installera om allt, aka "ren installation".

Nja, det var ju just det jag tänkte undvika genom att fråga på detta forum. :rolleyes:
Jag har dock logga ut startat i MacOS 9 och slängt lite gamla filer från en extern Firewirehårddisk. Nu när jag startat om i MaxOS X så gick det att uppdatera till 10.2.8 med det nedtankade paketet! Varför kan man undra.... Utskrifterna fungerar och safari också. Allt tycks som förut. Synd bara att jag inte riktigt förstår varför till en annan gång.

Senast redigerat 2004-04-12 17:21
1
Bevaka tråden