Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket operativsystem använder du på era servrar?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-19 14:04

FreeBSD 5.2.1 eftersom det är det stabilaste operativsystemet. Kan å andra sidan nog räknas som UNIX och inte "Annat". Linux på vissa maskiner som har hårdvara som inte supportas av FreeBSD. Solaris x86 på en utvecklingsserver.

Jag kör Debian GNU/Linux hemma. Säker, stabil och lätt att konfigurera. Ett riktigt bra *nix-system helt enkelt.

Ciryon

Kommer med stor sannorlikhet köra OpenBSD på servern jag (och en kompis) planerar. Tog annat eftersom jag inte riktigt är säker på om det kan räknas till Unix. Säkert och stablit lär det ju i alla fall vara och en Xserv är inte att tänka på med min minimala budget.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-21 02:50

Hmm... jag kanske fuskade lite, använder webhotell. Men där är det Linux som körs så det fick bli det i omröstningen.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-21 14:55

Just nu OS 9 som server 10.3 på min powerbook. Kan tyvärr inte ännu byta från OS9 kräver en del jobb och program uppdateringar och den kostnaden är för hög för att det ska smaka ännu.

MacOS X Server för fil/web/mail/FileMaker-servern, WinNT för ekonomisystemet.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-21 17:05

På jobbet:
WinNT&2000 för fildelning
Linux (SuSE) på servrar med mindre applikationer
HPUX på de riktiga servrarna (Superdome låter bara sååååå mycket coolare än Xserve)

Hemma:
FreeBSD och Linux RH

Vore lattjo med en Macserver i form av en cube hemma dock!

/R

Bevaka tråden