Titt som tätt så hittar vi artiklar i tidningar som berör produkter som kommer från Apple och som får oss att reagera. Ibland för att artikeln är välskriven och ibland för att den kan upplevas som att det hade varit bra med lite djupare research från tidningen.

Det har alltid varit ett känsligt ämne även här på 99mac och som ibland även lett till att vi inom själva mac-lägret ryker ihop om vad som är rätt och vad som är fel när man formulerar sig, eller om hur man ska formulera sig i en dialog med journalister.

Det är lätt att bli hemmablind på ett sätt som leder till att man inte når målet, dvs. stötta och ge råd istället för att hamna på kollisionskurs antingen inom gruppen eller mot medias representanter. Jag tycker att detta är hög tid att diskutera och att vi här försöker ge varandra råd om hur man uppför sig, dvs. vägen till bästa verkningsgrad. Jag har iof min uppfattning ganska klar men vill inte färga tråden på ett partiskt sätt - så låt höra vad ger bästa verkan och gagnar macintosh användaren bäst?

Försök resonera konstruktivt, generellt och inte hänvisa till gamla trådar - infektionsgraden är då onödigt hög och gagnar inte tråden.

Mvh - Olle
+++