Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Är ni som använder FCP nöjda med loggningsfunktionen, eller är det bättre att titta efter ett fristående program? Ifall ni inte är nöjda, vad är det orsakar det?
Jag är jättenöjd med loggningsfunktionen. Däremot hade jag gärna sett ett fristående program så att andra kan logga in material som jag sedan använder i mitt FCP. Det händer ganska ofta att någon av mina kollegor går igenom materialet innan vi redigerar och då hade detta varit utmärkt.
Det hela beror på vad du vill använda loggningen till. Ska du logga och redigera - kör rakt av i FCP. Ska du däremot bara logga en massa material som du eller flera andra ev. kommer använda i framtiden finns ju klart bättre verktyg för det. Dessa verktyg kommer även kunna ge dig en QT preview och så vidare. Ska se om jag hittar programmet jag talar om. Själv har jag planer på att bygga enklare loggning (snarare EDL-export) i ett FileMaker arkiv. Återstår att se när och om det blir gjort