Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spamcop driver mig till vansinne...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-05-27 20:39

Spamcop tycks ha bannat mig för tid och evigheter... I allafall till vissa av de adresser jag använder regelbundet, som t ex sambons jobbmail och ena lokalblaskans alla adresser.

Enligt Sprays support (och Spamcops hemsida) ska adressen (eller Sprays ip-nummer) plockas bort efter 48 timmar, men vad det gäller t ex sambons jobbadress så handlar det om månader...

Vems huvud ska hängas i detta fallet? Utöver mitt då, som inte skickar spam...

När det inte försvinner beror det då på den som sköter om mailservrar och säkerheten på de enskilda företagen eller är det spamcop som slarvar? Jag kan visserligen förstå problemet med spam, men jag vet inte hur det blir bättre av att stanna av kontaktmöjligheten för evigt från vissa ip-nummer...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-27 20:53

Hej,

Lägg ner några kronor på en riktig mailtjänst…
Skulle föreslå www.GMX.de som har i mitt tycke mycket bra spam-hantering där du får brevlådorna sorterade samt daglig utdragsrapport på spam-lådan så du kan kolla om något hamnar fel (och då kan du rapportera det som icke-spam till GMX).

mvh /Pär

edit:
Häpp…
De tar visst bara emot anmälningar från tyskaland och lite alpländer numera…
Sorry, men för oss som haft det länge är det toppen (och gratis)

Det är ett enormt problem då de spärrar ut domäner trotts att det ofta inte är ens eget fel man blir spärrad. Jag vet företag som fått byta domän för utgående mail för att lösa problemet. För det första så måste man rapportera att man är felaktigt listad. Det gäller vara envis och ligga på. Det är det enda rådet. Det finns konsluter att anlita. Kan vara ett tips för ett företag.

Anledningen till att dom är tuffa är ju att det skickas fler spam än vanliga mail...

Ursprungligen av Björnström:

Anledningen till att dom är tuffa är ju att det skickas fler spam än vanliga mail...

Samtidigt så är det enkelt att hamna på listan och extremt svårt att komma bort ifrån den. Windows virus har ju sett till att massa oskyldiga hamnat på listorna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-29 20:13

Fan jag har hamnat på deras lista, fattar dock inte hur det har gått till. Jag har dock haft en grymt ökande inkommande spam mängd i min skräppost, men inte ska det påverka detta,, eller.. Sitter på mac med brandvägg och hela skiten, så vad fan kan ha hänt och hur blir man av med det??

/fred

Lustigt, helt plötsligt har jag också hamnat där! Försökte skicka några mail idag och igår och alla studsade tillbaka och sa att mitt IP var bannat. Och jag har då verkligen inte spammat....

Undrar också hur man blir av med det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-29 23:09

Då är vi i samma båt, och blir vi inte av med det så får vi hjälpa varandra!
Dock så testade jag nyss att maila den adress där det studsade tidigare idag och jag har ännu inte fått något mail tillbaka om att jag är bannad,, så förhoppningsvis så är det okej igen..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-14 16:18

Då är jag där igen,,, jag undrar om det kan bero på att jag FFW alla mina mails till min gmail, och att då även spam skickas vidare vilket kan betyda att det ser ut som att jag spamar,, kan det vara så tro?

Senast redigerat 2006-08-14 18:31
1
Bevaka tråden