Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BoNet och smtp

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Smtp-servrarna hos BoNet står stilla sedan några dagar tillbaka och många av oss kan inte skicka mail.
Telias smtp-server mail1.telia.com och Tele2s smtpserver.swip.net fungerar inte via BoNets bredband, trots att jag har konton hos båda.
Är det någon som vet var man kan reläa sin utgående post?

Hm, det gör de väl inte alls...

Alltså deras smtp:er. Min har fungerat klanderfritt (mail.goteborg.bonet.se)

Jag kan använda både [mail.goteborg.bonet.se] och [mail1.telia.com] för tillfället. Inga problem här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-08-29 09:02

smtp.home.se brukar funka med de flesta operatörer. Brukar dock vara lite seg.

Flera användare hos BoNet har problem med sin mailfunktion just nu enl uppgift, men det tycks inte vara så allvarligt som jag befarade. Men jag kan varken pinga mail.goteborg.bonet.se, mail.stockholm.bonet.se eller smtp.home.se. Däremot kan jag pinga mail.m.bonet.se fast den fungerar inte och mail1.telia.com där jag bara kan skicka till adresser till [email protected].
Jag vet att många isp har stoppat "smtp relaying" pga missbruk. Det verkar som om Telia har gjort ett mellanting? Eller fungerar det normalt hos dig Petter?

Hoho.. kör SMTP på din egen OS X.. det är grejjer det

Det verkar som om Telia har gjort ett mellanting? Eller fungerar det normalt hos dig Petter?

Ja det fungerar normalt. Kan (och har alltid kunnat skicka mailen via mail1.telia.com.

1
Bevaka tråden