Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ev ny mac-användare

Tråden skapades och har fått 168 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad finns det för annonssidor där jag kan finna annonser på iBooks?

Skicka hit farsan din så ska vi prata lite vett i honom.

Vi kan alla alla argument.

-

Men det är en sak jag undrar över. Jag har hittat 2 st annonser på iBooks där båda var ca 2-3 månader gammal bara. Det tycker jag är lite skumt, man köper inte en dator och säljer den någon månad senare för att förlora pengar. Då är min fråga, är iBooken för klen och räcker inte till? Bör man isåfall satsa på en powerbook om man bortser från priset? Powerbooken räcker väl till och t o m lite extra?

För det är ju inte kul om jag köper en iBook och märker att den är för klen. Då är det ju bättre att betala någon tusenlapp mer och få något bra som håller ett tag.

Senast redigerat 2004-07-16 23:07

Är nog snarare så att de som sålt efter någon månad aldrig hade klurat ut sina behov eller förköpt sig eller fått dålig ekonomi - finns ju inget som talar för att en iBook rent skenerellt skulle vara för långsam eller klara för lite. Så det du borde göra är att lista dina krav och sedan leva med vad du kommer fram till.

Ursprungligen av [email protected]:

Är nog snarare så att de som sålt efter någon månad aldrig hade klurat ut sina behov eller förköpt sig eller fått dålig ekonomi - finns ju inget som talar för att en iBook rent skenerellt skulle vara för långsam eller klara för lite. Så det du borde göra är att lista dina krav och sedan leva med vad du kommer fram till.

Jag ska ju surfa, ladda ner, leka med lite photoshop, läxor, och något enstaka spel. Klarar en iBook av detta tro? För PowerBooken är lite väl dyr. Är det lika stor skillnad på en PowerBook jämfört med en iBook som priset antyder?

Vi verkar använda datorn till samma saker. iBook kommer passa dig perfekt.

Favoritdiskussion i repris:

Perfekt= iBook med mycket minne. 256 är inget kul.

/K

Ursprungligen av Kristofer G:

Vi verkar använda datorn till samma saker. iBook kommer passa dig perfekt.

Favoritdiskussion i repris:

Perfekt= iBook med mycket minne. 256 är inget kul.

/K

OK. Nej, jag vet. 256 Mb är alldeles för lite. Jag har en beggad iBook på G tror jag. Väntar bara svar ifrån säljaren.

Det är väl bäst att köpa minnen ifrån Macoteket?

Ursprungligen av FileX:

OK. Nej, jag vet. 256 Mb är alldeles för lite. Jag har en beggad iBook på G tror jag. Väntar bara svar ifrån säljaren.

Det är väl bäst att köpa minnen ifrån Macoteket?

Ja det är det!

Fan att allting ska stoppas för mig. Fick ett "adjö" som svar av försäljaren. Får försöka skramla ihop lite pengar och köpa en ny iBook.

Letar som en galning efter beggade iBooks. Har hittat en annons som jag tycker verkar vara intressant. Hur mycket tycker ni att jag ska ge för en iBook G4 933 MHz 14", 640 MB ram, 40 GB Hd, combodrive och med garanti kvar.

• Oregistrerad
  • 2004-07-22 16:42

Hej FileX,

Jag köpt en 12" ibook, 40 gigabyte, 768 ram, aiport och bluetooth. jag kan säga att jag är jättenöjd, nu spelar jag inte spel särskildt mycket som du verkar göra. Men jag kör både pc och mac och jag kan säga att jag supernöjd med min ibook. Jag kastade ut min pclaptop tll en polare. Dessutom är det roligt att snika på alla trådlösa nätverk i stan har surfat här och var. Jag kan nog säga att ibooken är lite slöare ibland, men den har batteritid och bra program som följer med. Brukar se på film hos kompisar. Man kan ta med hela datorn, bärbar dvd.

Jag svinnöjd, medan min kompisar anser att datorn är tuff men väldigt dyr. Men mac är billigt på bärbara sidan. Jag sysslar främst med musik och det är ganska krävande och den klarar det jag vill.

Tjejer tycker att datorn är snygg också och undrar varför deras pojkvänner har så fula datorer. Skärmen tycker jag håller bra klass för prisklassen bättre än de flesta pc maskiner i samma prisklass. Framför allt är 12" så liten o portabel..

Jag är väldigt nöjd med prestandan med datorn, jag säger detta opartiskt då jag inte är någon särskildt het mac fantiker. Jag gillar båda platformarna, men på bärbart tycker jag pc har svårt att konkurrea med kvalitè och funktion prismässigt. Dessutom är billigare pc laptops kinkiga med det mesta krävande. Det har jag inte upplevt med min ibook, allt funkar. Det var långt ifrån mina pclaptops gjorde. Om man skall ha råd med bra pc-laptop får man betala mycket då e de grymma. Men ibooken är fantiskt billig och bra.

Ursprungligen av Sunesha:

Hej FileX,

Jag köpt en 12" ibook, 40 gigabyte, 768 ram, aiport och bluetooth. jag kan säga att jag är jättenöjd, nu spelar jag inte spel särskildt mycket som du verkar göra. Men jag kör både pc och mac och jag kan säga att jag supernöjd med min ibook. Jag kastade ut min pclaptop tll en polare. Dessutom är det roligt att snika på alla trådlösa nätverk i stan har surfat här och var. Jag kan nog säga att ibooken är lite slöare ibland, men den har batteritid och bra program som följer med. Brukar se på film hos kompisar. Man kan ta med hela datorn, bärbar dvd.

Jag svinnöjd, medan min kompisar anser att datorn är tuff men väldigt dyr. Men mac är billigt på bärbara sidan. Jag sysslar främst med musik och det är ganska krävande och den klarar det jag vill.

Tjejer tycker att datorn är snygg också och undrar varför deras pojkvänner har så fula datorer. Skärmen tycker jag håller bra klass för prisklassen bättre än de flesta pc maskiner i samma prisklass. Framför allt är 12" så liten o portabel..

Det låter ju bra. Blir ännu mer sugen nu. Tycker du att jag ska köpa ovanstående dator? Den är relativt ny, bara 4 månader gammal. Är riktigt sugen på att köpa den. Men hur mycket tycker du/ni att jag ska ge för den?

• Oregistrerad
  • 2004-07-22 16:50
Ursprungligen av FileX:

Det låter ju bra. Blir ännu mer sugen nu. Tycker du att jag ska köpa ovanstående dator? Den är relativt ny, bara 4 månader gammal. Är riktigt sugen på att köpa den. Men hur mycket tycker du/ni att jag ska ge för den?

jag är inte duktig på andrahandsvärden på mac, men har märkt att de väldigt höga, det därför jag sparade ihop till en ny då jag ansåg det inte skildje så mycket från en ny eller gammal. Det är bara postivt den dag man vill byta upp sig. Pc-laptops får man ju kasta efter folk om de vill köpa dem. Fråga nån av mac-headsen här inne de har nog bättre koll.

Jag hade köpt en sådan om den kostade typ 9-10 lock

Ursprungligen av Sunesha:

jag är inte duktig på andrahandsvärden på mac, men har märkt att de väldigt höga, det därför jag sparade ihop till en ny då jag ansåg det inte skildje så mycket från en ny eller gammal. Det är bara postivt den dag man vill byta upp sig. Pc-laptops får man ju kasta efter folk om de vill köpa dem. Fråga nån av mac-headsen här inne de har nog bättre koll.

Jag hade köpt en sådan om den kostade typ 9-10 lock

Ok. Säljaren vill ha 10 000 för den. Men saken är den att han bor i Göteborg. Så jag vet inte riktigt om han ska skicka den, vågar man köpa nåt man inte har sett?

• Oregistrerad
  • 2004-07-22 16:58
Ursprungligen av FileX:

Ok. Säljaren vill ha 10 000 för den. Men saken är den att han bor i Göteborg. Så jag vet inte riktigt om han ska skicka den, vågar man köpa nåt man inte har sett?

Jag själv är kinkig att köpa dyra saker jag inte har sett. Inte för att jag blivit lurad, men man vet aldrig det finns alla olika typer av människor

• Oregistrerad
  • 2004-07-22 17:01

Känner du ingen med mac så du kan prova lite speldemos o se hur det känns, jag hade gjort så. Vi har ju bara macar på jobbet så jag kunde prova alla möliga modeller i lugn o ro. tycker det viktigt att prova själv, vi är alla olika, vi upplever olika saker som olika bra. Att inte prova ordentligt o bara gå på rekommendationer är inte det ultimata. Provaköra är det viktigaste tycker jag med vad man än skall inhandla

FileX
Jag har en god vän som också har köpt en iBook 14 1Ghz med 768MB ram och han använder faktiskt den till att göra musik med Cubase Sx och det flyter på bra enligt honom. Lägger man inte upp för många olika instrument på en gång så funkar det smärtfritt!
Han är väldigt nöjd enligt han själv och detta sa han idag till mig, när jag hjälpte honom att installera ny mjukvara till honom!

Har snackat med mina föräldrar. Jag får köpa iBook alternativt PowerBook. fast inte föränn om 2 månader. Då blir det nog en sprillans ny PowerBook, *längtar*

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-22 21:45
Ursprungligen av FileX:

Har snackat med mina föräldrar. Jag får köpa iBook alternativt PowerBook. fast inte föränn om 2 månader. Då blir det nog en sprillans ny PowerBook, *längtar*

Grattis!

Bevaka tråden