Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-05 14:51

Har gjort om lite så här kommer en ny dålig bild från min mobil.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-01-30 10:34

Elias!

Skön arbetsplats jag gillar träet på ditt bord och sen är det shysst stol och kurisa,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-30 13:29
Ursprungligen av what:

Elias!

Skön arbetsplats jag gillar träet på ditt bord och sen är det shysst stol och kurisa,

Tack! Valnöt & vit plast funkar ju så himla bra ihop, speciellt om det är en Eames stol (=

Nu vill jag se fler skrivbord, rätt död tråd.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-11 01:50

Jäkligt stiligt Elias, gillar framför allt Caster-tavlan du har där i bakgrunden.
Åkte på en skön nostalgitripp efter att ha sett den.

Hur har du lagt handskarna på den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-12 10:54
Ursprungligen av Sandell:

Jäkligt stiligt Elias, gillar framför allt Caster-tavlan du har där i bakgrunden.
Åkte på en skön nostalgitripp efter att ha sett den.

Hur har du lagt handskarna på den?

Tack, ja det börjar bli bra, ska även lägga fakegräs som golv (=

Han är en vän till mig, så som tack för datasupport fick jag en tavla.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-12 12:02

Dags för mig att lägga upp en bild också nu när det faktist var städat på mitt skrivbord för en gångs skull.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-01-12 17:28

All right, snyggt & stilrent

Vilken bildskärm är det?

Är det en WACOM mus & penna/platta du använder? Graphire4? Jag funderar på att köpa en sådan men förstår inte om man kan rita med pennan _på riktigt_. Jag hade velat göra lite olika layout-grejor som innebär att man ritar på någon befintlig bild eller skriva med egen handstil och kombinera det med annat som är "datoriserat" så att säga...

Tack på förhand

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-12 18:11

homesick: Det är en WACOM intuos 3 A5. och man kan lyfta på plasten man ritar på och lägga in ett papper under om man känner för det. lite klurigt att lyfta på plasten bara eftersom det inte finns någonstans att ta tag i den. I tidigare versioner så har det varit en liten grop under ritytan så man lätt kunde lyfta. När det gäller rita på riktigt så är det bara en digital penna. Men det är nästan som att rita på papper. Det är ju annorlunda känsla men det funkar fint tycker jag. Men om du har en bild och vill skriva på är det bara att greppa pennan och skriva på i photoshop eller annat program som klarar av ritplattor. Hoppas jag svarade på dina frågor nu.

Bildskärmen är en Fujitsu-Siemens Scaleoview W19-1. Nyinköpt och jag tycker verkligen om den, en 19" widescreen för ca 3500. Den ser bredare ut i verkligheten.

  • Medlem
  • 2006-01-12 22:06

Ok, jag vet. Jag är en mac wannabe

Lian-Li alu chassi

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-01-12 22:42
Ursprungligen av Swift:

Ok, jag vet. Jag är en mac wannabe

Lian-Li alu chassi

Fy skäms Tycker faktist chassit ser fint ut bortsett från floppyn

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-01-12 23:21
Ursprungligen av nr3:

homesick: Det är en WACOM intuos 3 A5. ... Hoppas jag svarade på dina frågor nu.

Bildskärmen är en Fujitsu-Siemens Scaleoview W19-1. Nyinköpt och jag tycker verkligen om den, en 19" widescreen för ca 3500. Den ser bredare ut i verkligheten.

OK, tack, jag läser nu på WACOMs sajt om de olika modellerna... tror nästan att Graphire4 StudioXL passar mig bäst. Vi får se.

Din skärm verkar också OK, 3.500 är väl inte mycket för en19" wide screen. Hur är prestandan? Jag spelar inga spel, bara vanlig använding + lite layout i InDesign men behöver en större arbetsyta än Powerbookens 15".....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-12 23:02

Tycker chassit ser förjävligt ut om man gämför med orginalet. ^_-

  • Medlem
  • 2006-01-14 13:07
Ursprungligen av ez0r4y:

Tycker chassit ser förjävligt ut om man gämför med orginalet. ^_-

Nu blir jag ledsen ;), Dock snyggaste och renaste för pc :).
Floppyn ska ersättas mot en tom plåt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-15 18:25

Ja, såhär ser det ut hemma hos mig...

Ursprungligen av vanilj:

Ja, såhär ser det ut hemma hos mig...

[IMG.]http:544fa33.jpg.[/IMG]

Vill bara varna dig för en sak, hade min pb12" med locket nerfällt under en längre period, när jag öppna den så var det ett brännmärke på skärmen (där nätsladden går in)

Detta gick inte på garantin.

Inte alls kul...

Senast redigerat 2006-01-17 13:59
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-16 00:45
Ursprungligen av Swift:

Dock snyggaste och renaste för pc :).

Nää, orginalet är ju stilrent och inte nått kraffs på.

http://www.sg.hu/kep/2002_10/ibm_netvista_s42_hir1004_01.jpg

Tycker jag tillhör snyggare PC skalen iaf.
(Tycker 360 och PS2'an tillhör snyggaste konsollerna också så..)

(Undviker tangenten höger brevé N...den e lite sne- )

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-13 00:42

homesick: nej billig var den nästan så billig att man kunde köpt två, men jag vet inte om jag har så brett synfält

Prestandan på den är bra har testat lite spel också och det flöt på bra (vissa spel klarar ifs inte widescreenupplösning och då blir det utdraget). FIlm funkar också fint. upplösningen på skärmen är 1440x900. Så för vanlig använding och indesign och liknande program så är det inga problem med prestandan och räcker upplösningen för dig så rekommenderar jag skärmen. Enda jag märkt är att kanterna på bildytan är något mer upplysta än resten av skärmen när det är mycket mörkt längs kanterna.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-01-13 07:57

All right, tack

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2006-01-13 14:08

homesick: tänk på att man får en 20" widescreen-skärm från Dell för drygt 5000. 1680*1050 pixlar, samma panel som Apple använder i Cinema Display.

da desk ...

Här är vårt hemmakontor/arbetsrum med tillhörande skrivbord och datorer ...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-01-14 01:29
Ursprungligen av k3vlar:

homesick: tänk på att man får en 20" widescreen-skärm från Dell för drygt 5000. 1680*1050 pixlar, samma panel som Apple använder i Cinema Display.

Tack men mitt tak ligger på ca 3 500...

Elias, här har du en valnötsfanatiker

Var hittar jag ett sånt skrivbord måntro?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-30 23:15
Ursprungligen av raZmus:

Elias, här har du en valnötsfanatiker

Var hittar jag ett sånt skrivbord måntro?

Hehe

På MIO, tror det var 2100:- styck för skrivborden inklusive ben.
Hyllorna är från stalands möbler & kostar 650:- styck

http://web.telia.com/~u87725841/desktop30Jan.jpg

För över låtar via Bluetooth med min nya k750i Helt underbar telefon!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-31 00:04

Har sett den här obegripliga tråden bortemot två år och inte brytt mig.
Nu orkar jag inte längre. Här är en bild av mitt skrivbord. För säkerhets skull tog jag en närbild. Mahogny.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-31 09:33
Ursprungligen av Danne V:

Har sett den här obegripliga tråden bortemot två år och inte brytt mig.
Nu orkar jag inte längre. Här är en bild av mitt skrivbord. För säkerhets skull tog jag en närbild. Mahogny.

he he

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-01-31 11:58
Ursprungligen av Danne V:

Har sett den här obegripliga tråden bortemot två år och inte brytt mig.
Nu orkar jag inte längre. Här är en bild av mitt skrivbord. För säkerhets skull tog jag en närbild. Mahogny.

HAHA

  • Oregistrerad
  • 2006-01-31 12:13

Hahahaha! Danne V står för dagens inlägg!

Jag köpte den utav Herman Miller Designs i Kanada år 2000, och har haft den sedan dess (den har hängt med till alla företag som har tilllåtit mig att ta med egen stol och över nästan hela världen - "Wherever Johan went, the chair followed"), det enda som har gått sönder på den under dom sex åren är Lumbar support baren, hände för en vecka sedan, och Herman Miller i England har skickat en utbytes enhet(av lumbar supporten alltså, inte av hela stolen ).

Jag har köpt in ett par till Aeron stolar till dom på jobbet, och har då köpt dom via eBay efter att jag har bekräftat att det har varit ifrån riktiga återförsäljare. Med frakt och allt så får man dom för 6-9000 SEK full matade.

Om man slår ut hur många timmar jag har suttit i den sedan 2000, så tjänar jag förmodligen pengar på den varenda gång jag sätter mig i den numera! Billig har den varit iallafall.

-J

Bevaka tråden