Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virtual PC 6 krånglar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-08 03:52

Försöker installera Virtual PC 6, men precis när jag ska starta det får jag denna ruta.

Jag försöker skriva i min användare som jag har på datorn, men det funkar inte! Och i o m att det inte funkar kan jag inte använda internet-funktionerna i Virtual PC, vilket som var meningen för min del för min nätbank i danmark...

• Oregistrerad
  • 2004-07-08 04:31
Ursprungligen av Anders Båth:

Försöker installera Virtual PC 6, men precis när jag ska starta det får jag denna ruta.

Jag försöker skriva i min användare som jag har på datorn, men det funkar inte! Och i o m att det inte funkar kan jag inte använda internet-funktionerna i Virtual PC, vilket som var meningen för min del för min nätbank i danmark...

Är "min användare" admin för datorn?

Kan detta vara till hjälp?

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;%5BLN%5D;824662&product=vpcmac

• Oregistrerad
  • 2004-07-08 09:24

Hej!
Jag har haft exakt samma problem. Min användare är administrator men det fungerar ändå inte. Jag testade med att reparera behörigheter men det funkade inte. Min lösning blev att jag skapade ett konto till som jag kallade admin (som så klart också hade administratörsbehörighet). Varje gång jag ska installera något för VPC så använder jag det id:t när jag promptas efter administratörskonto. Har funkat jättebra. Är dock inloggad som mig själv, dvs använder endast admin-kontot i säkerhetsdialogen. Jag misstänker att det kan ha något att göra med att short name inte är samma som "long name" på mitt vanliga användarkonto

Hoppas att det löser sig
/Björn

PS I VPC 6 så är det en service som är konfigurerad att starta varje gång. denna service brukar lasta ner datorn och ta 100% av VPC-resurserna. Enda lösningen jag har hittat är att köra CTRL-Alt-Del och avsluta processen för att sedan gå till services och inaktivera den. Kommer inte ihåg vad den heter, men om du får samma problem så är det den processen som tar bortåt 100% av kapaciteten i processkontroll.

• Oregistrerad
  • 2004-07-08 11:21

Tackar för svaren! Nåt helmysko hände, jag har haft detta problemet i många månader (har haft fullt upp i skolan och inte tatt ordentligt tag i det), men igår testade som vanligt (efter att jag skrivit denna tråd) att fylla i mitt användarnamn o lösenord, och helt plötsligt funkade det! Var ingen skillnad mot vad jag fyllt i förut, kan kanske ha något med senaste OS X-uppdateringen att göra, för nåt annat kan jag inte komma på. Nu kör jag Shared networking eller vad det heter, för när man valde att själv konfigurera PCns TCP/IP blev det ju helgalet, helt plötsligt blev det IP-krock och sånt där.

Ursprungligen av kumachan:

PS I VPC 6 så är det en service som är konfigurerad att starta varje gång. denna service brukar lasta ner datorn och ta 100% av VPC-resurserna. Enda lösningen jag har hittat är att köra CTRL-Alt-Del och avsluta processen för att sedan gå till services och inaktivera den. Kommer inte ihåg vad den heter, men om du får samma problem så är det den processen som tar bortåt 100% av kapaciteten i processkontroll.

Är detta något som finns i Win XP? Jag kör nämligen Win98, och vet inte samma sak finns däri?

• Oregistrerad
  • 2004-07-08 14:21
Ursprungligen av Anders Båth:

Är detta något som finns i Win XP? Jag kör nämligen Win98, och vet inte samma sak finns däri?

Jag kör XP i VPC 6. Vet inte om services finns på samma sätt i äldre windowssystem. Det är dock en service som har med VPC att göra. Den heter någonting med vpc*.

/Björn

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-07-08 18:36

Jag har samma problem, dessutom funkar inte längre Explorer.
Jag är så förbannat trött på VPC. Hoppas den nya versionen funkar.
Har testat allt men nog är det alltid ngt som strular.
Kör G4 Dual.

• Oregistrerad
  • 2004-07-08 18:48

Jag hade gärna velat hjälpa nu när jag själv fick ordning på det, men jag vet inte vad jag gjorde, om jag nu gjorde nåt. I a f, rätt blev det när jag fyllde kortnamnet (alltså inte Namnet) på mitt konto. Antar dock att ni som jag prövat detta 100 ggr...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-08 19:25

Det har att göra men skandinaviska tecken har jag för mig. Med mitt fullständiga namn går det inte att fixa för mig heller, men med kortnamnet utan åäö går det bra.

• Oregistrerad
  • 2004-07-08 19:30

Japp, det låter troligt. Det konstiga var att jag testat med mitt kortnamn 100 ggr förut, men då har det inte funkat.

1
Bevaka tråden