Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utveckla med DWMX 2004 för PHP 4.0.6 ?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har gjort en dynamisk webbplats med Dreamweaver MX2004. Har använt min lokala maskin för tester – alltså med PHP 4.3. Och det har fungerat utmärkt.

Dock nu visar det sig att webbhotellet kör PHP 4.0.6 – vilket DWMX2004 inte stödjer. Finnns det ett enkelt (?) sätt att justera direkt i koden så att sidorna fungerar under PHP 4.0 ?

Efter vad jag har förståt så finns det några filer som används av alla sidor för bl.a anslutning till mySQL servern…??

Om detta inte fungerar – har någon en MX (ej 2004) att sälja då denna version skall fungera med PHP 4.0 enligt Macromedia?

/Brake6

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-08-28 18:24

För det första så tycker jag att du ska byta webbhotell omedelbart! 4.0.6 är en riktigt gammal version, det har upptäckts flera allvarliga säkerhetsbrister som har åtgärdats i senare versioner av PHP. Om webbhotellet inte uppdaterat PHP på så länge kan man ju undra om det även är annan mjukvara de också kör som är lika gammal och bristfällig ur säkerhetssynpunkt.

Vad gäller skillnaden på 4.0.6 och senare så är det bara att kolla in PHP:s changelog och byta ut de funktioner som du använt men som inte finns i den tidigare versionen (om du nu väljer att stanna kvar på webbhotellet med PHP-versionen som har många säkerhetsbrister). Det är inga större språkskillnader på versionerna, skillnaderna ligger i att det tillkommit nya funktioner (som du kan implementera själv) och att det åtgärdats buggar och säkerhetsbrister.

1
Bevaka tråden