Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mail

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-05-13 14:28

Jag är lite störd över iMail, eller vad det heter, Mac Webmail. Jag har tidigare fått det att fungera på PC, men nu står det att man behöver en Mac. Lite längre ned finns en länk till Apple store, så man kan köpa en på stubben. Typ som länkar till Macromedia, när man går in på en flash-site.

Försöker de vara lustiga, eller har det slagit slint fullkomligt?

Att göra ett webmail, som bara går att komma åt från en Mac, inte på grund av tekniska orsaker utan som någon slags marknadsföringsstrategi är urbota korkat. De tänker inte på funktionaliteten för kunderna alls.

Webmailen är väl fortfarande i något slags betastadie, men det är ju helt medvetet gjort, eftersom jag vet att det fungerar egentligen.

Hmm...inte bra alls. Jag testade just med VirtualPC med Win2000Pro. När jag kommer fram till att sidan för inloggningen skall visas så får jag felmeddelande "Sidan kan inte visas..."

Jag kör IE 5.0 på VPC.

Man måste ju kunna köra från PC. Det är ju det som är grejen. Om man inte sitter hemma vid sin mac så vill man ju kunna kolla från vilken dator som helst. Är inte det idén med Webmail.

• Medlem
  • 2002-05-13 15:31

fungerar utmärkt för mig att logga in med en pc. har testat med windows 2000 och NT 4. med IE 6 respektive 5.5

/majk

• Medlem
  • 2002-05-13 18:39
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: majk:
fungerar utmärkt för mig att logga in med en pc. har testat med windows 2000 och NT 4. med IE 6 respektive 5.5

/majk

Exakt, det fungerar egentligen. Förmodligen är det någon bugg i Apples test, så ibland slinker en PC igenom?

Så här ser det ut när filtret fungerar:
http://itools.mac.com/1/non_mac.html

huh? det har alltid funkat på pc för mig...

pröva att gå direkt till webmail.mac.com

• Medlem
  • 2002-05-13 19:49
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Xtra:
huh? det har alltid funkat på pc för mig...

pröva att gå direkt till webmail.mac.com

Ha! Det funkar. Det slog mig just, är "det rockar" en pastish på "det funkar"? Rock-Funk... Ibland måste man leva närmare 30år för att komma på de mest elementära saker.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:
Det slog mig just, är "det rockar" en pastish på "det funkar"? Rock-Funk... Ibland måste man leva närmare 30år för att komma på de mest elementära saker.

Ha ha, bra försök...

1
Bevaka tråden