Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smarta playlists - vad har ni för sådana?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har så gott som bara klassisk musik och då är Album ingen bra sortering för verk (symfoni etc.), utan jag har lagt in skivnumret i Album och verknamnet i Gruppering. Är det en skiva med Bo Kaspers (ex.vis) så åker albummanet in i Gruppering. Ger mig den översikt jag vill ha.

I kommentarer skriver jag in så mycket jag orkar om vilka det är som medverkar på skivan, men i en del fall blir det för mycket och iTunes väljer att trunka. Måste testa varje gång om det ryms, för jag minns inte från gång till gång var gränsen går.

Tyvärr har jag jobbat mig halvvägs genom mina skivor, TVÅ gånger, innan jag kom på hur jag ville ha det. Man lär sig av misstagen, men detta var rent löjligt.

Visste ni att det finns script som hämtar hem texter ( lyrics ) till låtar, lagras iof i en separat liten databas.

• Medlem
  • 2004-10-26 14:41

Lite nyförvärvade kunskaper om smarta spellistor:
http://99mac.se/forum/showthread.php?p=440138&posted=1#post440138

Jag har även hittat ett bra sätt att använda gruppering. En del av Jan Johanssons plattor är släppta två och två på en cd. Då kan man kalla respektive skiva vad den hette från början, men gruppera dem under det namn de släpptes på cd. Ett exempel är Folkvisor, som från början var två skivor, Jazz på svenska och Jazz på ryska.

Bevaka tråden